Pages

05 Mac 2011

Karya dibawa sehingga ke mimpinya!


Ops, hari ini hari Sabtu ya! Dan ketika sedang bekerja namun sempat saya mencuri masa menjengah internet, dan jemari ini terus sahaja menaip Andai Gerimis Berhenti di pakcik tersayang, iaitu Mr Google. Terjumpa blog yang memberi komentar terhadap anak kedua saya. Senyum lebar saya sebenarnya. Riang ria terus walau kerja banyak!

Terima kasih Dhila. Dhila di dalam blognya bercerita yang manis-manis! Empunya nama penuh Nur Fadhilah Zulkipli berasal dari Kota Kinabalu, Sabah dan turut sama memuatkan Lukisan Jiwa sebagai buku kegemarannya di dalam ‘profile blognya’.


Alhamdulillah, terima kasih membeli dan membacanya. Nanti akak Dihah belanja makan aiskrim ya. Hehehe...


Mari kita membaca catatan Dhila Huda mengenai Andai Gerimis Berhenti.

"Lega rasanya bila da selesai baca novel ini. Penuh konflik dan debaran. Tulisan Mardihah Adam.

Cerita ini mengisahkan hidup seorang wanita yang dikenali Aisya,yang merupakan usahanita yang membuka kolam ternakan ikan di kampungnya(bukan calang-calang orang nak buat semua ni..perempuan ya) dan menjadi idaman teman baiknya sendiri. Najmi dan Hisyam..tapi hatinya setia kepada Ustaz Zul.

Jadi, memang suatu cabaran bagi Aisya mahu pilih yang mana satu. Tambah-tambah lagi kalau melibatkan persahabatan..isk..isk…memang payah!

Tapi yang paling best, bagaimana dia nak lalui semua, dengan orang yang menyabotaj dia lagi. Betul-betul mengajar kita sifat tawakal kepada Allah.

Novel Andai Gerimis Berhenti ini merupakan tulisan kedua Mardihah Adam selepas Lukisan Jiwa..alaaaa..yang menjadi inspirasi kepada penulis blog ini. Dua-dua pun best!

Ini pun sebenarnya secara kebetulan sahaja tangan ini mengambil novel dari rak buku di popular. In a hurry kan! Tak sangka bagi impak yang besar, especially bila sampai chapter 40, bukan saja Aisya yang tahan menangis. Dila pun sama, terlampau menjiwai kan..apa boleh buat kan..apa yang kita nak tu tak selalunya dapat.

membaca novel ini sampai terbawa-bawa dalam mimpi! Bagus kalau betul-betul jadi macam dalam mimpi tu!"


Tiada ulasan:

Catat Ulasan