Pages

22 April 2010

Yeah!!

Saya ubah lagi warna blog ini.

Entah.
Mungkin antara sebab saya menukar lagi warna juga peralihan semula ke dua bahagian di atas beberapa sebab

1) Sebab banyak ahli-ahli parlimen yang suka melompat-lompat kebelakangan ini. PKR ke UMNO. UMNO ke PKR. Satu ulasan saya 'entah apa-apa'.

2) Bosan. Disebabkan saya asyik tulis cerita untuk blog, kemudian tidak menjadi. Tulis, kemudian tidak menjadi juga. Nampak seolah saya memaksa diri menulis untuk blog. Jadi, saya pun ambil keputusan, menukar warna blog ini.

3) Sibuk. Saya amat sibuk. Biarlah orang kata saya asyik sibuk. Saya mempunyai alasan saya tersendiri. Tetapi, apabila saya menerima
teguran kerana dikatakan saya sibuk adalah kerana dunia semata-mata, maka saya ambil pendirian sendiri. 'Setiap kata-kata yang ditulis, adalah lahir dari hati. Jadi, tepuk dada tanya iman. Tidak mahu mengulas panjang, jadi lebih baik saya berdiam diri sahaja.

4) Urgent! Kerana urusan kerja di sini yang selalu dikatakan urgent. Urgent atau lebih mesra dalam bahasa melayu tinggi bermaksud SEGERA.
Segera kerana pembayaran datuk itu dan datuk ini. Juga kerana kroni-kroni juga bapak-bapak angkat dan hubungan baik sepupu-sepapat.
Kalau saya berani, ingin sekali saya maklumkan kepada mereka 'Kak/abang/puan/tuan/dato sri/datin sri, saya sudah berbulu tahap cipan melayan semua kerja yang URGENT sahaja'. Tetapi hari ini saya berjaya, membuat muka selamba, muka toya, juga muka seposen, tidak melayan malahan kelip-kelip minta dijawab same time (ala-ala ym di sini) Waktu makan, saya habiskan masa, perah idea, buka blog. Baik saya layan blog saya! he he he. Garang tidak?

Cukup setakat ini sahaja. Kalau lama menulis, takut tidak boleh berhenti. Panjang pula saya menulis nanti. Berita baik untuk kawan-kawan yang membaca blog ini, manuskrip kedua saya diterima oleh editor. Yeah!!!!!!!! Ini fragmennya :

[Nafas-nafas yang sentiasa hidup dengan cinta kepada Yang Maha Agung. Tuhan Yang Maha Mengetahui. Tiada aku rasa pilu melainkan aku mengadu hanya kepadamu, Tuhan Yang Satu]

Doakan saya untuk manuskrip ketiga ini menjadi lebih baik dan tenang kisahnya. Pastinya tenang kerana suami sudah ada di sini, menemani diri. Cheh!!

1 ulasan:

  1. salam kunjungan, sori, lama saya tak mai... tahniah utk manuskrip ke 2

    BalasPadam