Pages

12 Mei 2009

Cak!!



Alhamdulilah...

Pena saya akan bermula hari ini, bersama semangat rakyat marhaen seluruhnya yang terasa debar dan jelasnya
semangat dari semalam sehingga ke hari ini. Ayuh mara! Pena saya menyuntik semangat dan jangan lupa solat sunat syukur 2 rakaat atas kemenangan yang penuh bara ini.

Pohon Duli Yang Maha Mulia Sultan Perak menggembalikan kuasa kepada rakyat dan pembubaran DUN bagi Negeri Perak
seterusnya meletakkan rakyat sebagai tahta pertama memilih tampuk pimpinan.
Syabas kerana dengan tenang DS Nizar melangkah dan kekaguman saya melihatnya kerana dalam getir melawan arus
politik yang sekelip mata, menjadikan dia idola muda dan idola rakyat seluruh Malaysia.

Lama saya meninggalkan penulisan.
Terbengkalai selepas saya menjalani proses tribulasi dan merehatkan diri.
Alhamdulilah, semoga beransur pulih dan mengambalikan keyakinan saya kepada diri. InsyaAllah. Hidup perlu diteruskan dan Allah memberi nikmat segala
pancaindera kepada kita dan semuanya.

" Cuba buat dan anggap jemari seperti pen....lakarkan....., idea mesti bertandang......!!"

Bulan Mei akan lekas menghilang, Jun mendatang..begitu cepat sekali masa berlalu. Risau juga saya dibuatnya.......

Pagi tadi, saya mencapai sebuah novel Ketupat Cinta karya Faisal Tehrani untuk
saya habiskan sisa menanti di dalam LRT dan akan saya segera khatamkan untuk mengasah kembali minda saya. Juga kembali menajamkan
jemari saya yang bercuti. Manuskrip saya di tangan editor rasa saya sudah menjadi kuih habuk-habuk atau mana tahu, selepas 20 tahun akan datang,barulah ada editor sudi menerbitkannya, atau mereka rasa ia karya tidak berkualiti untuk di terbitkan.
Entahlah...kerana saya merajuk, akhirnya lap top saya tidak lagi dipenuhi idea mencurah-curah. Semangat menulis kembali merundum bersama dengan kesibukan saya juga mengira-ngira belanjawan untuk diri.

Hmmm.......akhir bicara saya , nanti kita bersembang-sembang lagi dan cik dihah akan kepochi sikit. Bagi liang libu perasaan semua. Bagi seram sejuk suasana..

Cik Dihah kembali...Cak!!!!

3 ulasan:

  1. lama menghilang diri... semua terus berkarya semula...

    BalasPadam
  2. zambry take over balik petang semalam.

    BalasPadam
  3. cak!!!

    mardihah, janganlah begitu. cuba pula cari editor di penerbit lain ler... mungkin rezekinya ada di tempat lain.

    BalasPadam