Pages

31 Oktober 2014

Mrs Pai Epal Prolog



"Abang..."

"Iya.."

Dingin. Jarum minit dan saat terasa berlumba-lumba bersama suasana yang bungkam ini.

"Janganlah nangis ya."

"Eh, abang tak menangis. Sumpah tak." Dia angkat lima jari siap bersumpah bagai. Ek eleh, macamlah cik Yaya ni tak perasan rasa sendu dia tu. Chait!

Kelopak matanya sah-sah kini digenangi dengan air gratis itu. Aku tahu dia bohong. Aku tahu dia sedang menipu. Tubuh tegapnya masih kaku berdiri dan lima jemari Izz Amir kini bersemadi di dalam poket seluar jeans birunya. Nafasnya kedengaran deras mengetuk gegendang telinga. Wajahnya yang rusuh itu sebenarnya menggundahkan jiwa.

Angin terasa nyaman memeluk diri. Awan kini dilimpahi dengan warna nan indah. Aku menjeling lagi sisi wajah nan rupawan. Beberapa detik, mata beralih ke hadapan. Bangunan berkenaan hanya tinggal sejarah. Warnanya kusam dan kini bertambah muram. Aku kira, pemandangan cantik di sini dan cuaca yang cemerlang hari ini, belum mampu memujuk jiwa si lelaki kesayangan. Dia, di sebelah ku ini, sedang memburu kecekalan dan sedang dihidangkan dengan kenyataan. Tengoklah keadaan kedai kesayangan suamiku ini. Sedihnya. Mana mungkin aku tak terkilan melihatkannya. Banyak kenangan aku dan si dia di sini. Dan sebagai isteri yang tabah...tabah hek? Kemain kau cik Yaya. Haha. Iyalah, aku kenalah menjadi tabah dan juga penguat semangat untuk encik yang kacak sebanyak empat belas juta ni kan? Kan?

Hachemmm! Terbersin lak pulak. Aku menggosok-gosok hidung yang sudah memerah. Tanpa sedar, si dia masih lagi di dalam kelukaan.

"Sampai hati umi. Sampai hati umi buat abang macam ni," sambung Izz Amir dan air matanya mengalir perlahan-lahan di pipi.
 
Aik....dia dah menangis? Alamak-alamak. Laki aku menangis dah ni. Apa aku kena buat ni? 
 
:::Saya putuskan untuk menyambung Mr Pai Epal. Ini dia Mrs Pai Epal seperti yang semua nanti-nantikan. Sebab ramai bertanya, jadi akhirnya nah, sila baca. Sambungan akan diteruskan setiap minggu. Entry akan dinaikkan setiap Jumaat. Doakan siap dengan cepat bersama susunan manuskrip yang lain. Saya kena upkan juga di dalam blog sebab kalau tak, saya tidur a.k.a malas a.k.a tengok Running Man. Bahaha. Terima kasih pembaca Mr Pai Epal yang sentiasa bertanyakan sambungan kisah Cef Izz Amir dan Cik Yaya. Panjang lak aku menceceh kat sini. Jumpa minggu depan, okey? Hahaha. Ok bai!:::

Like, share & komen. Komen bersama idea juga dialu-alukan. Mana tahu nanti korang dapat hadiah novel Mrs Pai Epal ke. Kan?
 

8 ulasan:

  1. Dah tgk running man sampi ep brp?... Kikikiki...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya suka ulang episod lama lama tu Jun. Hihi.

      Padam
    2. Tanpa Nama10/4/15 14:50

      nak beli kat mana novel ni. sya cari x ada

      Padam
  2. ala secoet ja..dihah..xpuas lg..

    BalasPadam
  3. Dah dah... jgn tgk running man tu... hehe..

    BalasPadam
  4. Laa..lambat lagi la Jumaat depan..kayuh laju-laju....

    BalasPadam
  5. Bestnya!!! Akhirnya dpt gak jenguk2 samb kisah yaya ngan izz 😄😄😄

    BalasPadam
  6. seminggu sekali jer .....len kali tulis panjang2.....baru boleh hilang rindu pada cik yaya n izz amir...ayuhhhhh....hwaiting......sayang juta2....pada cik dihah sbb up citer nih...

    BalasPadam