Pages

04 Julai 2008

Hmmm... Hadiahkan senyuman ini...

Ulasan menarik drmaza mengenai isu "s vs a" .

Saidina Umar r.a. berpesan

“ Sesuatu hal yang lebih saya khuatirkan atas kamu sekalian atau atas umat ini adalah orang yang berbuat menyeleweng lagi pandai berbicara”

Perjalanan saya menyusuri hari-hari makin lewat dan semakin meniti usia. Pinta saya moga hari-hari mendatang penuh warna dan warni juga gembira. Jika Allah memberikan dugaan, cabaran, rintangan dan kesedihan, ianya adalah satu nikmat penuh kesyukuran dalam hidup sebagai manusia dan khalifah di muka bumi ini.

Jemari saya merangkap dan membibitkan tawa. Bukan mudah untuk hari ini saya melebarkan segala kelelahan dalam diri untuk sebuah pandangan peribadi.
25 tahun hari ini, 4 Julai 2008 = 1 Rejab 1429 & 4 Julai 1983 = 24 Ramadhan 1403,
semoga memberikan keinsafan dan sebuah layar bahagia. Muhasabah diri meringkuk dalam ingatan saya. Saya masih teringat ibu dan ayah menyambutnya ketika zaman kanak-kanak dengan kenduri juga doa dan segenap azimat ayah dan ibu itu memberikan saya kekuatan sehingga hari ini untuk berdiri. Juga nikmat kesyukuran Ilahi yang masih menyempurnakan diri saya sebagai islam, dalam iman dan bersifat ihsan.

Alhamdulillah...pinta saya ;

1) Berjaya dunia dan akhirat

2) Menjadi kekasih Allah dan Nabi walau banyak kekurangan diri. (menghitung diri.......)

3) Ibu dan Ayah beroleh ketenangan dan kegembiraan. Sehingga nafas saya terhenti....meski terlalu tahu jerit dan perih kalian!

4) Keluarga yang bahagia - along,kak long, angah, kak ngah, abang chik,si kembar, uda dan busu..kalian sumber ilham diri! Anak-anak buah yang comel - Afrina, Aiman, Irfan, Amar & Athirah ~ menjadi anak-anak soleh & solehah.

5) Bersama dengan sahabiah dan teman seperjuangan , meski saya makin lewat dan membatasi masa dengan mereka, tapi saya ada banyak kenangan dengan mereka semua. Hanes, Kak Long, Lily, Sya, Umi, Paah, Sue, Ina, Dila, Di, Kak Elia, Azalina, Kak Tini Hakim, Adik-adik tersayang - Husna & Tati...selamat berjuang semua. (maaf, tak dapat nak sebut semua nama)

6) "Teman tapi mesra" yang sentiasa membuat Dihah senget dan gembira di pejabat...makin menyayangi semuanya...- Peah, Joyah dan kikimikasa yang senget! huhuhuhu...Kak Zai, Kama, Sarinah & Marina (team anak dara) wahh..terlebih sudah..!!Terima kasih banyak memahami diri yang punctuality, tak boleh masuk opis lambat...hahahahahha....fokus dalam kerja..hikhik..Gelak dah!

7)Kawan-kawan/sahabat-sahabat/adik-adik/akak-akak/abang-abang/bos-bos/seketari-seketari di JKW BNMAMYKL & seantero dunia....peace! Hidup keamanan!!

8) My house mate yg mengerti ~Ila, Kak Ita, Wana, Ely dan Kak Nurul (bekas) banyak perkara yang kita kongsikan bersama.Semoga kematangan menuju usia. Thanks to be my frenz!

9) Semua blogger dan bloggist dan pembaca setia 1000 Hidayah, pencinta keamanan, pencinta buku, pencinta politik yang telus (den dah ponat baca- bak kata Diya) , pencinta haiwan, pencinta seni, pencinta diri ini...(huhu) dan semua pencinta pencinta
kedamaian seluruh negara dan dunia...Peace!! KikiMikasa, Hasuga, Haris Hauzah, TintaHati, AriaAyumi -Diya-,13May, SunanJati, Alwatary, Kak Saraa,FT (cheh, walau dirinya tak pernah bagi komen di blog ini, hahaha), AzahYangComel, Kak Luna, SofieNur, Biskutz -sekadar sebut beberapa nama..tak sebut jangan kecik ati tawwwww!! Moga kita hidup dalam penuh kebahagiaan meski dunia penuh pura-pura......What i say ha????

10) Cepat kahwin...aiceh...amin..Ada keluarga yang bahagia dan membahagiakan bakal suami....eh...ni bukan gurau-gurau tau! InsyaAllah.

11) Pinta saya, moga kerjaya lancar, keikhlasan terpanar dan diri sentiasa mengingati, menyebut kenikmatan juga kesyukuran diri. Sama-sama kita bermuhasabah diri dan memperingati antara satu sama lain. Andai ada terlanjur kata dan terkasar, ingatkan saya......Maafkan saya.

Erm, banyak pula saya mencoret untuk hari ini. Macam membebel pun rasa nih..hahaha.

Selamat Hari jadi kepada Diri......
Erm...nak kek......!!!!!!!

3 ulasan:

  1. salam kak..
    besday akak eh ari ni?
    happy besday..
    kita lahir dlm bulan yg same lah..
    huhuhuu.. (^__^)

    BalasPadam
  2. Dihah!!!!!

    Hepi Besday!!!!! Semoga cepat kawen. Hehehehehe. Jangan lupa kiter yer. Erm, semoga panjang umur, sihat selalu dan senget sokmo. Heheheheh

    BalasPadam
  3. oh! Selamat hari lahir....

    Moga bahagia selalu :)

    BalasPadam