Pages

25 Mei 2010

Menjadi amatur

Waktu saya yang amat kritikal. Bahkan sekarang, saya semakin kurang menulis dan tidak selaju dahulu.

Rumahtangga bukan penyebabnya walau seringkali suami memerli saya,

"Bila mahu mula menulis semula?Sudah lama rasanya isteri abang tinggalkan komputer riba"

Saya tersenyum. Kemudian sehari-hari ilham makin hilang sehingga suatu hari saya membuka komputer riba dan hanya sempat menulis 2 muka surat sahaja. Tidak mengapa. Itu pujukan hati saya. Cuba lagi ya, Mardihah!
Tugas seorang isteri yang bagi saya bukan mudah. Ya, baharu saya tahu, kepenatan ini akan dibayar kelak dengan ganjaran oleh Allah. Memasak, mengemas juga sesekali kami akan menjamu selera sahaja di luar.

Akhirnya, saya menulis status saya di mukabuku (facebook) dengan begini. Semoga menjadi motivasi kepada diri untuk menulis dengan lebih banyak dan baik.

"Menanti yang kedua. Mungkin bukan juga yang terbaik. Tetapi yang kedua adalah belajar dari kesilapan yang pertama. Menjadi amatur, perlu belajar dan menulis lagi. Mungkin ketiga, keempat, kelima, keenam dan ketujuh sehingga ke sepuluh. Berusahalah wahai diri!"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan