Pages

06 Ogos 2010

Ramadhan & Berdua

Tahun ini, Ramadhan pertama bersama suami. Masih 'berdua', kerana Allah yakin dengan berdua nikmat itu mesti dihargai sebaiknya.

Alhamdulillah.

Kerana banyak nikmat yang telah Allah SWT berikan kepada kita. Rumahtangga dan serba serbi perkenalan selepas perkahwinan ini memang amat membahagiakan. Tambahan sekali, ini adalah tahun pertama juga tahun menyiapkan menu berbuka puasa dan nanti menu untuk bersahur pula. Mampukah saya nanti? InsyaAllah.

Ketika ini, saya sedang sibuk dengan urusan manuskrip ketiga. Manuskrip yang mencabar kerana sambungan novel kedua yang sedang dibikin dan diproses oleh editor sekarang ini. Minggu ini juga saya amat berperang dengan tekak
yang amat perit sekali. Mungkin ini dugaan kerana selalu sahaja diingatkan suami agar minum air kosong/suam/jarang dengan banyak. Saya memang degil dan payah juga untuk minum air yang senang didapati itu. Suamiku, nanti Puan Dihah akan minum banyak-banyak ya!.

Di kesempatan ini, saya mengucapkan Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak kepada semua pembaca blog ini. Tidak kira anda tetap, menjengah-jengah, ter'klik' dari blog orang lain atau peminat setia. (Terima kasih kerana sudi bertandang blog sederhana ini. Terima kasih berkali-kali!)

Ahlan Wa Sahlan Ya Ramadhan.

Semoga tahun ini Ramadhan yang lebih bermakna. Untuk saya, suami, keluarga, rakan-rakan dan semua sekali!Bulan Ramadhan, bulan penuh dengan barakah dan pahala. Mari kita muhasabah diri bersama. InsyaAllah, kita perbaiki segala kekurangan dan istiqamah dengan amalan yang berganda-ganda pahalanya.

Doakan saya sentiasa menulis yang murni-murni dan manis untuk kalian membacanya. Saya akan mencuba menulis yang terbaik dan sentiasa menjadikan ia sesuatu yang penuh bermanfaat untuk semua pembaca.

Salam manis,
Mardihah Adam.

3 ulasan:

  1. selamat berpuasa...dan bersahur bersama..

    BalasPadam
  2. ummunawal9/8/10 10:32

    selamat berpuasa buat dihah & rustham...mohon kemaafan di atas segala kesilapan

    BalasPadam