Pages

09 Mei 2011

Mari bergembira




Muka seharusnya menunjukkan tanda 'suka' atas jadual perjalanan yang kami tidak tahu! Mengikut sahaja kata pengarah program. Panas terik ketika di PD Ostrich!








Marilah kita bercerita mengenai perjalanan ke Port Dickson. Kata orang, jalan-jalan cari makan kan! Yeah! Minggu yang amat sibuk dan penat tetapi menyeronokkan!

Tempat yang kami tuju ini namanya, PD Ostrich. Cuaca memang panas! Kami sampai jam 11.30 pagi. Matahari tegak atas kepala. Yang nama Mardihah Adam tu sudahlah pakai skirt warna hitam, baju hitam dan tudung hitam! Tak ka naya! Berapa kali saya tanya suami,

“Apa agenda pertama ni, bang?”

“ Ala, lupalah, jadual di kilang!”

Argh….

Kesimpulannya, saya memang panas ya! Tetapi buat-buatlah macam sedang berjalan-jalan di tepi pantai di Hawaii! Dan salji memang sedang berguguran dari atas langit! Hak hak! Tapi agenda pertama pakai baju warna hitam adalah supaya saya nampak kurus! Ulang sekali lagi, supaya nampak kurus ya!





Muka masa ni, memang tak boleh tengoklah!Takutttt







Haa, ini semasa saya sudah berjaya memberi burung Ostrich makanan! Yeah!



Mari saya pendekkan cerita dan gambar-gambar ini adalah buktinya ya! Pertama sekali pengalaman baru adalah memberi Burung Ostrich makan. Takut memang lah ada. Terjerit-jerit tak control ayu! Lepas dua kali memberi makanan, saya pun dengan selamba memberi makan kepada burung besar ini. Kira okeylah kan! Tapi muka macam ketat jugalah! Yaribba! Pengalaman yang tak pernah dikutip baik kita kutip, betul tak? Satu sahajalah yang saya tak berapa suka dengan tempat ini ialah keadaan persekitarannya. PD Ostrich sepatutnya dibesarkan lagi dan dijadikan salah satu tempat pelancongan yang cantik supaya ramai lagi yang tertarik untuk datang. Ini pendapat saya sahajalah ya, sebab saya memang suka mengkritik. Siapa-siapa yang tak profesional, sila angkat mouse, klik tempat lain! Hehe (sebab sudah ada pengalamanlah, jadi baik saya warning awal-awal)








Dapat sijil tu, naik burung Ostrich! Sekali ada satay Ostrich. RM 10.00 untuk 6 batang.







'Orang lelaki' : memang layan!




Jika ke pantai, memanglah melihat pantai bukan. Jadinya aktiviti kami berdua adalah berjalan-jalan menyedut angin pantai sambil makan jagung! Selepas itu dua ketul putu piring! Memang sedap betullah! Lain kali datang PD lagi, kita serbu gerai kakak itu ya, abang!

Malam hari pula seperti biasa barbeque!







Teman-teman suami yang 'sporting'. Mereka panggil saya 'kakak novel!'. Erk!


Family Day yang enjoy dan serba ringkas untuk kami semua. Jadual tidak begitu ketat dan memang yaribba! Tetapi cuaca panas terik! Musim panas melanda Malaysia!

2 ulasan:

  1. lama dah nak p cni... harus p ni... anak2 suke tgk animal... bru tau leh tunggang ye?

    BalasPadam
  2. hihi best tue jalan2 cna..baru tau adanya tempat nie..kat padang besar pun ada..nak balik kg lalu ja tak pernah singgah..^_^

    BalasPadam