Pages

24 Mei 2011

Oh...*&^%$#@



Minggu sibuk! Saya mengasingkan diri! Mana tidaknya, saya demam dan selsema hampir seminggu! Sakit tekak dan sudah sepuluh tajuk manuskrip untuk AGB ke II ditolak oleh editor. Saya buntu dan masih buntu tika ini. Memang inspirasi saya hilang sebenarnya kerana ‘mind setting’ saya bahawa novel ketiga ini tetap dengan tajuk Andai Gerimis Berhenti II. Tetapi apabila diminta memberikan tajuk baharu untuk manuskrip ini, saya hilang arah dan setiap malam membelek kamus, menonton televisyen dan membuka berbagai-bagai majalah untuk mencari tajuk yang sesuai! Memang satu usaha yang diharapkan berhasil. Encik abang juga tidak putus-putus memberi ilham walau mengundang ketawa dan tajuk tidak masuk akal dan tidak bermain dengan jiwa ini! Oh….

Sabtu ini juga, adik kesayangan saya akan bakal menikah dengan gadis pilihannya. Tidak banyak coretan yang sempat dilakarkan untuknya, tetapi saya akan cuba menulis serba sedikit mengenai majlis yang akan berlangsung kelak. Doa saya, pastinya mahu adinda bahagia dan tabah dengan banyak cabaran! Moga Fared bahagia bersama Roziana sampai ke syurga.

Okey, mari kita fikirkan lagi tajuk sesuai untuk manuskrip ketiga ini ya! Mata sudah juling-juling! Kepala sudah pening-pening. Untuk cikpuan editor yang amat tabah dan memahami serta banyak kali meminta saya mengusahakan tajuk baharu, saya akan cuba ya!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan