Pages

02 Januari 2013

Sekeping Hati Untuk Dia

Salam 2013 semua. Selamat tahun baru dan semoga semua sihat. Baik-baik dan sentiasa dengan senyum manis! Holaa!  Doakan saya terus menulis dengan baik. Gigih, sedap susun ayat dan laju mengetuk papan keyboard ya.

Mari susuri sedikit perkembangan semua manuskrip saya.

Insya-Allah..kalau ikut azam tahun 2013 ni, saya nak siapkan cepat Yang Terindah. Bulan Februari harus siap. Teaser akan saya masukkan di dalam group sahaja. Tidak di blog (Wah..ni memaksa semua orang masuk group je kanzz? Tapi tidak. Saya approve siapa sahaja yang sudi. Jangan risau ya)

Haaa..mengenai Yang Terindah... rasa macam tak seronok tinggalkan kisah Nur Cahaya, Papa Adib dan Fifi comel tu kan? Manuskrip ni ada sedikit thriller. Wahhh...
Harus kena bom buku nanti kalau buat papa Adib tu watak jahat.  Iya dak? Hahahaha. Macam mana dengan Aizul? Fifi si comel pun mesti ramai yang rindu kan? Rasa macam nak siapkan esok je semua ni. Huwaaaaaaa

Dia, Cinta Hati Saya. rindunya dengan sentuhan 'saya' dan kisah kecil Majdina bersama Zain ini. InsyaAllah saya jangka siap April atau Mei 2013. Kalau boleh nak siapkan cepat. Tapi sebab saya perlu fokuskan dulu dengan Yang Terindah. Mana tahu ada super duper kuasa 14 juta ke kan, tetiba rajin I menaip dan edit dua manuskrip ini. Bolehlah cepat hantar ke penerbit. Hiksss....Jangan risau, saya akan up beberapa bab di dalam blog. Jangan rindukan mereka ya.

Nama Dia Joe...saya akan terus menulis kisah mereka dan tepek di blog ni ya. Hehehe. Mesti ramai dok tunggu mana lah abang Joe ni kan. Tunggu tau. Kalau sesiapa ada ilham untuk semua kisah-kisah saya ni...saya lapang dada untuk anda kongsikan dengan saya. Nak macam mana untuk kesemua tiga manuskrip di atas. Saya cuba untuk elakkan klise. Bincang dengan seorang penyusun plot saya ini. (Terima kasih untuk semua bantuan you sis..lap you 24 juta.,,kasi up sikit..hehehe)

Mr Pai Epal? Ohhh....rindunya kan? Yang pasti pembaca kesayangan Mr Pai Epal mesti tak sabar nak tahu apa penyudahnya. Saya still suntikkan kesegaran, romantika d amor juga ada...hahaha...tapi jangan tak tahu..Yaya kembali menjadi matang selepas peristiwa 'itu'. Cek kembali kisah mereka di sini. Bagaimana pertemuan semula mereka di Paris? Kisah cinta mereka semua ada dalam novel yang akan diterbitkan kelak. Tapi saya sendiri masih menadahkan tangan berdoa semoga ia cepat diterbitkan. Saya masih berharap semua sudi menantikan novel ini.  Yang penting ia telah pun DILULUSKAN. Cuma saya harap pembaca semua menanti dan jangan jangkakan bila terbitnya. Harus menunggu dan menanti ya! Sama jugalah kan, macam kita menukang sebuah rumah. Ada penantian..cari penukangnya, mencari kayunya, mencari atapnya, susun kabinetnya, cat rumahnya, wiring segala macam perkara. Semua itu perlu dengan rasa sabar. Sabar itu selalu mengajar saya erti perjuangan sebenar. Nanti kita peluk sama-sama Mr Pai Epal ya. Lepas tu bolehlah sambung Mrs Pai Epal pula. Hihihi. ^___^

Mahu Memeluk Bulan. Skip kisah ini selepas semua selesai. Projek ini akan saya berhentikan sekejap. Tak mo buat banyak-banyak..nanti pening sampai pitam sendiri. Hehe.
Kasih sayang semua untuk setiap manuskrip saya, komen, like, sokongan di group, membaca, menjeling dan menjejaki blog ini saya ucapkan ribuan terima kasih. Lebiu semua 14 juta. Hehehe.

Selamat Tahun Baru 2013. Semoga terus dengan kasih sayang Ilahi. Amin-amin. 

Senyum 14 juta untuk semua.
Mardihah 

#SekepingHatiUntukDia? Wah..tajuk ni boleh juga dibuat untuk kisah Husna & Fendi & Hakimi. Okey, nanti ya! Banyak projek...hahahaha

2 ulasan:

  1. Tanpa Nama2/1/13 16:51

    kak dihah..saya suka semua. t smbg lagi citer abg joe.

    BalasPadam
  2. Good luck and have a best ever year!!

    BalasPadam