Pages

23 Julai 2007

~Cabaran Tag~

~Cabaran Tag -Kena Tag Dari PutriHanan~


Rumah anak yatim ini memerlukan bas untuk penghuni2, di samping sumbangan untuk pengendalian harian. I am inviting you to participate together with me. For every person who complete this meme before August 26th, I will contribute rm127 on your behalf to the Darul Izzah Orphanage, Bangi.If you are tagged, you need to write an entry related to the meme. At the end of your entry you just need to tag as many person as you like. You will then leave a comment in their blog to let them know they have been tagged. And to include this message, "By doing this meme you are contributing rm127 to the Darul Izzah Orphanage". Then please copy and paste this rule somewhere in your entry.

1. A person is only as good as bila sentiasa menghulurkan bantuan ikhlasnya.
2. Friendship is menyayangi dan mengenali. Jujur dan baik budi
3. To love bakal suami” he he he bilo lah den nak kahwin ni? Uhuk3
4. Money makes me risau……
5. I miss Rasulullah s.a.w
6. My way of saying I care is by senyum……….membantu orang lain.
7. I try to spread love and happiness by mengenali hati budi semua orang di sekeliling
8. Pick the flowers bunga ros yang segar…...
9. To love someone is to mengahwini keluarganya juga….meyakinkan diri dengan keadaan pasangan, menerima seadanya …InsyaAllah
10. Beauty is “milik Allah….kekalkan manisnya muslimah…”
11. When I was thirteen, what I remember the most banyak benda berlaku….cerita sedih..memori sedih….:) tapi saya belajar memahami setiap itu adalah pelajaran untuk kehidupan menjadi anak terbaik!
12. When I was twenty one, I remember berjalan dalam perjuangan bersama semua sahabiah-sahabiah. Masa saya adalah untuk Jemaah….jiwa saya adalah terlalu kuat dalam bulatan halaqah..saya rindukan saat itu!
13. I am most happy when balik kampung..tengok mak ayah depan mata! Dan menulis……bercerita mcm dalam usrah…..
14. Nothing makes me happier than menggapai semua impian menjadi nyata! Saya mahu Palestin bebas!!
15. If I can change one thing, I will change pemerintahan ISLAM di seluruh dunia
16. If smiles were wang , manusia menjadi lebih hina kerana bermandikan wang!
17. Wouldn't it be nice if we could menjadi insan paling diberkati Ilahi
18. If you want to disayangi dan dihormati then you have to smile! TP TAK BLEH SMILE LELEBIH…nanti naya!..kena hormat org lain dan sentiasa tenang…zikir dan ibadah!
19. Money is not everything tapi dengan duit semua keinginan akan dicapai…namun semuanya adalah kerana keizinan Ilahi…rezeki adalah hak Allah…!!
20. The most touching moments I have experienced is...saya belajar menjadi kakak yang paling terbaik untuk adik-adik dan anak kepada seorang mak dan ayah yang tidak pernah jemu membesarkan saya. Saya juga mengenali hidayah Ilahi ..kerana Hidayah Ilahi saya berdiri sebegini…Allahuakbar!
21. I smile when jiwa lapang, tidak dalam keadaan kerja (bila kerja saya tekun orangnya) Saya senyum bila saya tenang…bersama sahabiah2 tersayang dan keluarga tercinta……
22. When I am happy, menulis……berkarya….dan tengok bintang!
23. If only I don't have to smile, then saya jadi kacau …..tenang adalah ubatnya!Doa adalah fitrah….saat bertangisan kepadaNya…itu perlu sebagai penenang diri
24. The best thing I did yesterday was…writing
25. If I ever write a book, I will give it this title, “ Lukisan Jiwa” – novel pertama saya! InsyaAllah….
26. One thing I must do before I die is saya nak bahagiakan mak dan ayah saya….adik-adik saya dan mempunyai keluarga sendiri……yang sentiasa menjadi penenang jiwa…..kepada suami dan bakal-bakal anak yang aka terus berjuang!.....TAKBIR!
27. Doing this meme, I feel like malunya…sebab semua orang macam dah tahu serba sikit tentang saya…….aiseh hai……ni PUTRIHANAN nyer tag..nyer cabaran……saya rasa saya orang terakhir yang ambil cabaran tag ni…he he. Saya sibuk sikit …….:)

Tak tahu nak tag sesiapa...anTusufi? leh tag hang tak???.....sape lagi ye? Hidayah...Iffah..Ukti27..??? TintaHati lama dah kena tag.....so nama hang tak payahlah...he he....HarisHauzah....?dan semua yang belum buat tag ni.....bang_gugar dah lama buat tag ni.13May lagi pemes........sunanjati plak....dier ramai peminat...ramai dah tag dier...ha ha ha...(bukan senang nak tengok saya bikin blog macam ni......)
Maaf jika, ruangan ini untuk cabaran tag. Segala kemaskini untuk tazkirah dan muhasabah diri akan diupdate...InsyaAllah....ini juga amal ibadah...!!

10 ulasan:

  1. salam sufi...

    ayoyo..awat hang sebut aku laknya...di sebabkan ditimbulkan pertanyaan: "leh tag hang tak?"...so, jawapan drpd aku "tak boleh lagi"...hehehe

    bkn ape...kalo sahut, aku takut tak tertunai lak...aku byk agenda lain yg masih tertunggak nih..

    aku ni tak mahir sgt nulis...so, kene siapkan satu-satu....nanti hang pon leh tunjuk ajar kat aku apa yg terdaya...stuju? hehehe

    - anTusufi

    BalasPadam
  2. salam,

    saya terkena juga ke untuk sambung tag ni..

    tapi..

    saya dah siap pun...

    hehehe..
    (",)

    BalasPadam
  3. ~alwatary~,

    tak apelah..
    belum ada keizinan dari tuan rumah..kalo tak leh tag, tak apa..
    :(

    dok setuju......nanti hang glamour dari saya!ha ha ha. kena mahirkan pelan-pelan.

    ~bang_gugar~,
    bang_gugar dah lama buat tag ni!!!sebab tu saja aja nak mention nama bang_gugar....nak bagi bang_gugar menumpang glamour saja di blog ni.

    (",)

    BalasPadam
  4. tapi yg sebenar benarnya..aku masih tak mengerti apakah itu TAG..hehehe...leh tuan umah explain skit?

    - anTusufi

    BalasPadam
  5. ~alwatary~,

    ana pun mula-mula tak paham.Tapi sebab mengkaji keperluan semasa dan keperluan dunia juga akhirat...maka ikut kan aja. Dah kena TAG...ikut kan aja. Ha..Tintahati power bab TAG TAG ni.

    TAG??

    macam kena cabaran lah...kena siapkan untuk sesuatu bahan atau bantuan seseorang..mcm tu kot?
    Kena ambik masa sikit untuk menjawab soalan yang diberi. Eh...betul ke? ana ikut aja...ziarah laman blog lain...mereka buat begitu jugak!

    harap2 anTusufi faham ya!
    atau buat-buat paham ajalah

    BalasPadam
  6. Wahh sebenarnya saya telah komen dgn pjg lebar rupa2nya saya offline! Habis semua komen2 itu. Jadi siapa mahu penjelasan lanjut tentang maksud tag hubungi saya! ;D

    ANTUSUFI
    Uikss sejak bila hang guna ganti diri 'hang'? Setahu ku tuan rumah org melaka. hahaha...terpengaruh dr siapa la tuh? ;P Jgn marah di atas keperihatin aku ya!

    DIHAH
    kita dah lama buat tag ni tapi tadi baru teringat nak inform abg Idham. Kamu jgn lupa inform pd abg Idham di blognya yg kamu juga telah siap. Huhu...skema betul bahasa!

    BalasPadam
  7. blog abg idham...bagi tahu ya...

    terima kasih atas penjelasan lanjut..
    terima kasih bangat!!

    BalasPadam
  8. http://bakpo.blogspot.com

    BalasPadam
  9. mardihah

    aku dah cuma utk 'buat² paham tu'...tapi ngak paham jugak la...nak tanye si tinta aku malas...dia 'berahi' (dlm bahse ganu bererti 'suka') nyakat org..

    tintahati

    Aku tak paham ler soklan hang...sila ulang lagi skali leh? pape pon..aku terharu la ngan keprihatinan hang tu...

    Ehem: tanggungjawab keprihatinan semacam tu mmg tersenarai dlm kriteria calon yg dicari...hahaha

    - anTusufi

    BalasPadam