Pages

30 Julai 2007

Salam Perpaduan


Salam,

Kepada pendukung perpaduan, sila tinggalkan mesej anda. Ini adalah entri menyeru kepada akal dan jiwa agar sentiasa tenang menghadapi caci dan maki daripada mereka yang tidak seteru dengan jiwa "Islam". Manakan mungkin untuk kita bertegang urat sedangkan Palestin terus dijajah kroninya...

Anda prihatin...anda bersikap telus?
Di sini, memungkinkan penulisan islam terus beraja di hati..

Ini mesej kepada mereka yang menyerang dan menghunus belati kepada penulis-penulis baru bertapak.

Kepada semua penulis-penulis baru, ini adalah satu entri membawa kepada perpaduan.

Salam Perpaduan!!!

4 ulasan:

  1. Salam ukhuwwah dunia...

    Aku menyahut ajakan ini...ajakan yg bagiku mampu perkasakan ummah..

    Semua orang nampaknya mahukan Islam...di sini perkatakan Islam..di sana inginkan Islam...di mana saja terdengar Islam, Islam, Islam...Namun, perjuangan Islam masih statik..Islam tetap dipersenda dan diperendahkan..malah, Islam juga kian diperhina...hmm, kenapa ya?

    Salah satu musababnya ialah kerna roh ukhuwah telah hilang ntah ke mana...seruan 'Salam Perpaduan' pun makin dipersisikan...bkn oleh org lain...malah drpd kalangan yg berkata "kami pejuang Islam" itu sendiri...hmm, sedih.

    Bergeraklah kamu wahai pejuang Islam..wahai penolong agama Allah...Islam tak melarang kamu berbilang pasukan..Islam tidak menghalang kamu berbilang fikrah...Tapi amat perlu kamu berada pada satu saf..saling membahu sebagaimana suruhan Tuhan...kamu perlu jauhi diri dari sikap prajudis sesama sendiri...dari perangai bertelingkah, kutuk-mengata sesama kamu..dari merasakan yg kumpulan kamu saja yg betul...kerna semua itu akan membawa kamu ke kancah perpecahan...dan jauh dari kesatuan yg akan menuju kemenangan...bukankan semua daripada kamu ber-hadaf-kan satu, iaitu Islam?? Bukankah begitu???

    Teruskan perjuangan kalian...satukan ummah..jitukan perjuangan atas nama 'Salam Perpaduan'...

    - anTusufi

    BalasPadam
  2. Salam

    Saya menyokong dihah wpon saya ni tak boleh dikira sebagai penulis... :)

    BalasPadam
  3. Tanpa Nama31/7/07 12:43

    Dari segi mana perpaduan tu?adakah sekadar menulis?Atau pun seeloknye diiringi dengan perbuatan.Tindakan yg sewajarnya.Menulis melambangkan berani.tetapi tidak cukup jika tidak disepadukan dengan tindakan.Penulisan dan perbuatan.barulah dikatakan perpaduan!!

    Salam ukhuwah..

    BalasPadam