Pages

28 Februari 2008

~Kehidupan~


Ketika jemari saya menaip keyboard, banyak perasaan sedang tergambar di ruang/wajah/sikap/sifat manusia. Tergambar juga dalam diri saya. Ini satu rutin kita sebagai Hamba Allah.

Serba salah , kecewa, sedih, gembira, suka, duka, riang, ketawa, geram, kasih sayang, benci dan banyak lagi. Saya belajar mengenali semua ini dari mula dilahirkan sehingga kini. Kalian juga. Kita berjumpa dengan berbagai ragam manusia setiap hari. Tanpa kita sedar, kita belajar banyak perkara. Mengamati, pengalaman dan ia akan mengajar diri. Banyak kenangan dalam diri saya yang saya kumpul dan saya amati. Ia mengajar diri. Ia muhasabahkan diri. Banyak perkara menjadi luar biasa dan terlalu biasa. Saya jadi terkejut dan bukan mudah saya memadamkan kenangan yang menjalari diri saya. Melupakan bahkan membuatkan saya melukakan hati seseorang. Ahh…benar sungguh, Allah menguji saya. Lama saya tidak mengadaptasi diri sendiri sebegini. Banyak perkara jadi lupa, lalai dan leka.

Sikap manusia, sebenarnya bagai melakar sebuah warna dan warni dalam kehidupan. Inilah manusia. Itulah rutin dan hakikat dinamakan kehidupan.

Sekejap kita akan berada di bawah dan sekejap kemudian bakal di bawah. Itu roda kehidupan.

Perang pilihanraya bermula kini……..perang kempen juga bermula.

Selamat mengundi dan selamat menjalankan tanggung dan jawab kalian. Undilah kerana Allah dan kerana keberkatan. Pilihlah calon kepimpinan yang selaras dengan Islam. Rujuk www.saifulislam.com (banyak perkara baru, bahan baru yang boleh kita belajar dari sana) InsyaAllah.

3 ulasan:

  1. salam kehidupan,

    selamat mengundi buat anda.
    pilihan terbaik semestinya pilihan anda.

    BalasPadam
  2. salam kehidupan,

    selamat mengundi buat anda.
    pilihan terbaik semestinya milik anda.

    BalasPadam
  3. dihah ngundi gak ke? diya tak cukup umo agi :p

    BalasPadam