Pages

24 Mac 2008

Harapan diri...

Menatap kembali blog saya, sukar saya jangka, sudah setahun usianya…..setahun pengalaman meniti usia dan setahun saya melayari dan mengemudi laman ini. Banyak perkara mengajar saya tentang BLOG. Hobi baru saya bermula dan mainan imiginasi saya bermula awal Januari 2007.

Saya hampir terlupa usia blog sendiri. Kesibukan dan sesekali bila menerjah kembali hasil penulisan saya, rasa sesuatu menjalari diri. Meski lewat ini, masa terbatas, kesibukan dengan kerja dan beberapa tugasan peribadi tetapi blog ini hampir menjadi seperti salah satu sahabat baik saya. Sudah menjadi sahabat, teman dan kawan saya. Karya, hasil, garapan dan semuanya terkandung dalam naskah yang bagi saya sederhana sahaja. Ini salah satu proses kehidupan manusia yang saya rasakan seperti roda berputar. Sekejap di atas dan kemudian di bawah. Saya juga melalui proses ini. Setiap kita menjalani proses ini. Kehidupan, usia, kematangan, cinta, kasih sayang, persahabatan, keluarga, nilai kemanusiaan dan peribadi. Kita sama-sama melalui perasaan = gembira, sedih, kecewa, terkilan, hiba, ketawa, bahagia, muram, duka dan suka , adakala ini proses yang seterusnya mematangkan diri sebagai seorang hamba Ilahi.

Saya belajar melalui keriangan diri, pencetus semangat saya, pembakar semangat saya adalah kalian semua. Terima kasih sudi menyinggah di sini. Biar singgah, biar renung dan tersenyum di atas wacana saya…saya mahu memberikan kalian pengalaman saya. Adakala pengalaman tidak keruan, kadang-kadang hampir putus asa, tiada idea menulis dan akhirnya blog dibiarkan begitu sahaja. Selalu juga menjadi manusia paling putus asa. Selalu juga menjadi gila dengan penulisan di atas awang-awangan. Ia tidak singgah di blog tetapi idea itu hilang begitu sahaja. Hilang ketika ramai manusia berpusu-pusu balik dari kerja, hilang saat ketawa bersama sahabat, hilang tika melihat suasana penuh hiba…ia dibaluti dalam minda, namun bila jemari mula menari, ia terus hilang…hilang dan hilang….

Saya akan teruskan kegilaan untuk pesta buku bulan April ini. Jangan lupa semua, Pesta Buku Antarabangsa di PWTC 4 – 13 April 2008. Jemput datang ya, meski saya belum menjadi penulis popular…hahahahha (angan-angan yang baik, insyaAllah akan diteruskan, doakan ia menjadi nyata….hmmm , saya tak sabar nak menandatangani hasil karya sendiri….) macam penulis lain…aiceh, ada peminat datang, hulurkan buku sendiri, saya tersenyum, menyapa, bertanyakan nama dan segera menurunkan tandatangan tanda terima kasih……..hmmmmm….

Pst : dihah nak dapatkan tandatangan penulis ni…nama, rahsia, tapi buku-bukunya nak bawa semua untuk tandatangan ekslusifnya…..

Selamat membaca blog ini!! Terima kasih…!!

3 ulasan:

  1. FT ek? Hehehe... Jumpa di pesta buku ;)

    BalasPadam
  2. ooooooo FT ke....

    akak lak nk tandatangan prof.dr abdullah aidh al-qarni :D

    BalasPadam
  3. Tanpa Nama30/3/08 02:38

    Jgn lupa minta tandatangan lagi deh~...:)

    BalasPadam