Pages

10 Mac 2008

Melankolik

Rakyat merasa bosan, jijik, meluat dan malu bila Perdana Menteri sentiasa memuji diri serta melakukan pelbagai kerosakkan politik. Untuk itu sewajarnya Abdullah segera meletakkan jawatan sebagai Perdana Menteri.

KAMAL AMIR MENULIS

Kerajaan negeri BN mampu dibentuk semula” merupakan tajuk berita lucu serta sendaloka amat memalukan seperti tersiar di akhbar Berita Harian hari ini. Ternyata ramalan nujum Pak Belalang karyawan media arus perdana mengalami kemelesetan kesan gagalnya mereka memahami isi hati serta aspirasi rakyat yang sudah teramat bosan dengan hala tuju kepimpinan Abdullah Ahmad Badawi serba dangkal lagi menjijikkan.

Seharusnya mereka turun ketengah khalayak massa untuk melihat gelombang Tsunami kebosanan rakyat kesan himpitan percaturan politik sempit Abdullah Ahmad Badawi memberi kekayaan sesama kroni dan orang keliling dalam episod merampok harta rakyat. Semua ini sewajarnya dijadikan iktibar serta pengajaran kepada pimpinan baru bagaimana hebatnya suara keramat suara rakyat.

Sesungguhnya begitu lama sekali rakyat menyimpan dendam terhadap kebobrokkan pimpinan Abdullah. Rakyat merasa bosan, jijik, meluat dan malu bila Perdana Menteri sentiasa memuji diri serta melakukan pelbagai kerosakkan politik. Untuk itu sewajarnya Abdullah segera meletakkan jawatan sebagai Perdana Menteri. Rakyat sudah membuat keputusan dalam menyatakan isi hati mereka. Berundur merupakan jalan paling mulia kalau dia benar-benar punya moral.

Bahtera kapalnya sudah terumbang dan karam. Keyakinan rakyat terhakis begitu teruk. Saki baki pengampu, pembodek dan pelacur politik seharusnya segera meninggalkan Seri Perdana. Izinkan pilihan rakyat melaksanakan pembetulan. Sekadar renungan kita bersama sebelum menyusul tulisan dan pandangan lain kesan lelah dalam debar menanti keputusan pilihanraya sehingga awal pagi tadi, elok rasanya kita jenguk apakah bunyi berita yang disiarkan oleh akbar tersebut:-

Rakyat percaya pemerintahan sedia ada mampu bawa kesejahteraan” merupakan tajuk kecil dengan tujuan mengampu.

KUALA LUMPUR: Menteri Besar dan Ketua Menteri kerajaan Barisan Nasional (BN) yakin BN akan membentuk semula kerajaan negeri menjelang tengah malam esok kerana majoriti pengundi yakin hanya kerajaan sedia ada mampu membawa kesejahteraan untuk rakyat.

Malah, berdasarkan keadaan semasa, mereka tidak menolak kemungkinan mendapat majoriti lebih besar dan mengekalkan majoriti dua pertiga berkat sokongan yang semakin meningkat menjelang hari mengundi esok.

Yang pasti dan jelas kerajaan Abdullah Ahmad Badawi beserta sidang wazirnya memperolehi aib dan malu besar kesan kebangkitan Gelombang kuasa rakyat.

Di SEREMBAN, Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan yakin Negeri Sembilan kekal kubu kuat BN dan menjangka tidak menghadapi masalah membentuk kerajaan selepas keputusan pilihan raya diumumkan.

Saya percaya rakyat akan terus memberi kepercayaan kepada BN. Pada saya, tiada masalah untuk kita bentuk kerajaan. Cuma yang perlu kita tunggu ialah keputusan sama ada menang semua kerusi atau tidak,” katanya.

Selagi ada Si Kitol @ Anak tanpa bin @ menantu PM, selagi itulah negeri adat pepatih bakal dijengah kehancuran. Sewajarnya Mohamad Hassan mengundurkan diri dari jawatan Menteri Bosar kerana inilah pertama kalinya negeri tersebut hilang kuasa dua pertiga yang telah dinafikan oleh rakyat.

Mana lagi ada kubu di Negeri Sembilan? Jika menangpun sekadar nyawa-nyawa ikan, berundur sahaja merupakan jalan terbaik untuknya. Allah sesungguhnya membenci maknusia takbur.

Di SHAH ALAM, Menteri Besar, Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo, berkata tiada sebab BN gagal memperoleh majoriti dua pertiga. “Kita ada jentera pilihan raya untuk kumpul semua maklumat mengenai pilihan raya. Daripada maklumat, ia menunjukkan kedudukan kita semakin baik, walaupun pembangkang mendakwa mereka lebih baik daripada kita,” katanya.

Berapa kali telah diingatkan, “Penyapu” merupakan alat yang dianggap membawa sial. Untuk menyambut kedatangan Tahun Baru China, masyarakat Tionghua tidak rela menyapu dihalaman rumahnya di pagi hari perayaan tersebut. Dan kini rakyat sudahpun melaksanakan tugas serta tanggung jawab mereka untuk menyapu bersih legasi sempang peranang Menteri Besar yang memutihkan serta mengawetkan wajahnya dengan ramuan tempe!!!

Sebaiknya Doktor gigi Khir Toyo segeralah berjumpa dengan seluruh penduduk di Kampong Berembang dan beberapa perkampongan setingan lain yang telah dirobohkan oleh arahannya. Kepada Menteri Besar yang baru, kepada calon baru bakal Menteri Besar Selangor, laksanakan janji-janji mu agar nasib sebegitu tidak menimpa diri anda. Ingatlah dalam apa keadaan sekalipun, kuasa Rakyat adalah kuasa Keramat.

Di ALOR STAR, Menteri Besar, Datuk Seri Mahdzir Khalid yakin BN akan menang besar, sekali gus merampas semula kerusi Parlimen dan DUN dikuasai Pas di negeri itu. “Kita yakin menang besar, sekali gus mendapat mandat menubuhkan sebuah kerajaan baru yang akan melaksanakan kesinambungan pembangunan. Ini impian seluruh rakyat Kedah. Justeru, kita akan berjuang bersungguh-sungguh meyakinkan rakyat memilih BN,” katanya.

Kesinambungan apa lagi Mahathir Khalid? Selepas ini anda bolehlah berada diluar negeri, dan jika ada keiizinan Datin dirumah boleh usunglah sekali Ketua Puteri yang heboh diperkatakan. Buat malu orang Kedah saja.

Di IPOH, Menteri Besar, Datuk Seri Mohd Tajol Rosli, berkata BN mampu mempertahankan kemenangan dua pertiga daripada 59 kerusi DUN yang dipertandingkan di negeri itu. Katanya, kebanyakan daripada 34 kerusi DUN yang diwakili Umno mampu dipertahankan kecuali dua, iaitu DUN Changkat Jong dan Gunung Semanggol yang masih dianggap kawasan kelabu.

Dah punah ranah Tajul!!!!! Mana lagi ada kelabu, hah menanggislah sepuas hati mu. Sesungguhnya kesemua kehancuran ini adalah kesan dari tangan-tangan kotor penuh dengan noda dan pembohongan.Serba munafik!

Di KOTA BHARU, Pengarah Pilihan Raya BN Kelantan, Datuk Dr Awang Adek Hussein, berkata BN mempunyai peluang cerah untuk menang di Kelantan pada pilihan raya umum kali ini.

Memang Kelantan cerah, tapi oleh sinaran purnama bulan mengambang. Setiap titis air mata Tuan Guru Nik Aziz yang tumpah kesan kerakusan yang diperlihatkan oleh siding wazir Abdullah telahpun terjawab kini. Terbukti doa puluhan ribu muslimin dan muslimah di Stadium Kota Bharu dalam munajat hajat kehadrat Ilahi dimakbulkan. Allah hu Akhbar…..Allah hu akhbar…..Allahu akhbar……

1 ulasan:

  1. diya sgt hormati tok guru, dihah... sgt rendah diri orgnya... ;)

    BalasPadam