Pages

31 Oktober 2008

Menyusuri Memori


Bulan Oktober, Dihah simpulkan sebagai perjalanan yang bermula semula. Kerinduan kepada keluarga saya tatap dengan
doa kepada semua. Semoga semua selamat dan menjalani kehidupan dengan sempurna. InsyaAllah.

Terima kasih kepada semua kerana menjalani dan memproses diri kepada penulisan saya yang sederhana ini. Ada saya sisipkan sebagai pengalaman dan juga sebagai buah tangan kepada semua. Sahabiah dan sahabat, teman dan taulan.

Oh ya, sempat juga tengahari tadi, kami meraikan sambutan hari jadi teman sekerja Hasuga@lebih mesra dengan panggilan 'Joyah'. Saya ketawa seketika. Panggilan mesra untuknya. Untuk Kikimikasa dan Peah juga. Seronok meraikan dan berkongsi ketawa.
Erm, semestinya, meraikan dan memberikan sahabiah atau sahabat gembira merupakan hadiah paling bermakna dalam
kehidupan kita seharian. Meski kecil, sederhana atau besar ia tetap memberi erti yang sungguh murni. Memberi hadiah kepada teman dan sesiapa sahaja adalah perkara paling bermakna sehari-hari. Selamat Hari Jadi ya Hasuga! Semoga terus dilimpahi rezeki, jodoh dan keberkatan dalam kehidupan. Senyum selalu.

Dihah menanti jadual produksi bagi manuskrip Lukisan Jiwa. Bagaimana rupanya ya? Zulkaedah menggamit. Zulhijjah bakal menyusul juga.
Penantian memang menyiksakan jiwa dan perasaan saya. Moga bulan mendatang dengan penuh barakah dan memberi semangat. Pesta Buku Antarabangsa 2009 pada bulan April saya catit penuh mesra dan murni di dalam jadual. Ya, segala akan bermula tahun hadapan. Majlis bicara Alumni PC POLIMAS juga menggamit Februari nanti. Tak sabar rasanya.

Dihah menerima sms ringkas dari Kak Hafizah Haron. Kami berbalas sms. Khabarnya Nawal Aisya, si comel ; sakit demam berjangkit virus mulut, tangan dan kaki. Semoga Nawal Aisya sihat walafiat. Nanti Kak Dihah bagi coklat ya. hehe. Selamat bertemuduga juga untuk Abang Yuzi. Kak Fizah dan Abang Yuzi adalah senior Dihah sewaktu kami belajar dahulu. Hmmm, kita akan berjumpa nanti ya. Jangan lupa bawa Nawal Aisya sekali!

3 ulasan:

  1. salam..
    selamat hari lahir bt kawan dihah...moga panjang umur dan murah rezeki... sedap kek tu..
    buat nawal aisya moga cepat sihat...

    BalasPadam
  2. RAIKAN !!!
    SEMANGAT MAHABBAH BLOG INI KIAN LUAR BIASA...

    BalasPadam
  3. farid mw - terima kasih ya...nnti dihah bagi kek...:) sedap sgt2.

    haris hauzah - sahabat saya ini makin menyepikan diri..mengapa agaknya...mari mahabbah blog saudara juga....blog ini luar biasa yang biasa-biasa sahaja..

    BalasPadam