Pages

15 Oktober 2008

Antara Kita : Ada Sesuatu

2 tahun 4 bulan Dihah mengenali Ila sebagai roommate, adik, kawan dan sahabat. Ila menjadi kakak kepada
ikan-ikan di rumah. Menjadi adik kepada saya yang kadang-kadang banyak sekali membawa perubahan kepada Ila.
Perubahan yang baik berbaloi untuk diri sendiri, bukan? Ikan di bawa pergi, dan kini terasa sunyi kembali.

Ketika pena ini labuh ke keyboard, terbayang Ila yang tinggi orangnya dan manis sekali. Mengenali dia sebagai
adik dan saya sebagai kakak menghiburkan sekali. Catatan ini khas untuknya yang kini berada di Rumah Sewa baru. Semoga
beroleh ketenangan. Dik, Manzil awak dengan Ayat-ayat Al-Quran (buku kecil) tertinggal. Erm, bila di rumah baru, jangan lupa amalkan
apa yang awak buat di sini ya! Ouchh...touchingnya.... Ila memeluk Dihah seeratnya. Saya kawal perasaan dan jiwa saya semakin
sedih dan sayu bila catatan ini terungkai hari ini. Tuhan....maafkan saya andai tidak layak memberi sebarang kata atau terlebih kata pada dirinya.
Maafkan akak andai ada benar silap dan salah ketika kita bersama. Kata atau perlakuan. Juga apa sahaja.

Saya terkenangkan berbual bersamanya sehingga dinihari, mengemas bilik, makan bersama, dan jeritan Ila kerana berperang dengan lipas satu kenangan yang tidak akan dilupakan. Kelakar sungguh! Belum Dihah yang jerit lagi. hehehe

Lepas tu, novel Adam dan Hawa dengan satu lagi ape hek? ada tersusun di almari comel akak.
Awak lupa kot nak bawak sekali. thanks dengan kenangan terindah kita, awak nyer permaidani biru ni, plug awak dengan peti ais......hehehe..Satu lagi, jaga ikan @ adik akak juga baik-baik ya, bagi makan elok-elok sampai kenyang.

Semoga sentiasa gembira dengan kehidupan/rumah baharu dan sentiasa bahagia bersama yang tersayang. Paling tidak dilupakan, bila Ila demam panas dan ia menggamit memori saya. Klik
di sini

Ila adik saya yang banyak memberi semangat dan sentiasa memberi gambaran kepada hubungan kasih sayang antara dua manusia.
Kami tidak pernah sesekali bermasam muka dan ia payah dalam kamus hidup saya. Hubungan yang kami jaga rapi hingga sesekali malam saya terbayangkan Ila di katil roommate baru. Benar, setiap pertemuan akan ada perpisahan.

Kami berpisah bukan untuk hari ini. Tetapi akan bertemu nanti. InsyaAllah.

p/s: Cuba teka ada berapa ekor ikan @ adik angkat Ila dalam aquarium comel tu? hehe

5 ulasan:

  1. ada pat ekor je?

    errr... yang bayang-bayang tu... ko tak rasa cam... err.. :P

    BalasPadam
  2. duit ko tu lam seratus tujuh puluh tiga inggit lima posen..

    BalasPadam
  3. semoga kan ketemu lagi

    ikan, ada 4 kot?

    BalasPadam
  4. pa'chik - ermm...4? isk2..salah...cuba semula ya...

    pa'chil lagi - jawapan untuk jumlah tabungan yang hampir-hampir...tahniah...

    mak su - kami akan bertemu lagi..insyaAllah, ikan 4 ekor pun salah...isk-isk...

    cuba tengok betul-betul...

    BalasPadam
  5. salam pagi jumaat akak mar itteww..

    BalasPadam