Pages

15 Januari 2009

Baharu...

Hari ini,

SWIFT (Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication) mula beroperasi di seksyen Dihah. Ahlan Wa Sahlan
kepada Encik Mazme dan Encik Fauzi...nampaknya, wakil lelaki yang semakin pupus semakin nampak sinarnya di sini...
Saya tertawa seketika. Orang lelaki, jangan marah ya...

Jadi, kami akan belajar perkara dan benda baharu......juga kawan baharu.

Bulan ini,

Sibuk menjelang LIMA. Program pertemuan semua Alumni pelajar POLI*** menjadi sebuah pertemuan yang lama ditunggu.
Sibuk juga saya menjejaki rumah baharu. Selamat tinggal untuk kenangan di rumah Maluri, Cheras. Sedikit-sedikit, saya membungkus
buku di dalam kotak. 2 kotak...itu baru 2 kotak...hari-hari saya akan bawa balik kotak ke rumah....buku-buku sudah saya jangkakan sama banyak dengan baju..
Saya akan merasai suasana rumah baharu....hujung bulan ini!

Tahun ini,

Tiada yang baharu bagi penduduk Palestin. Semoga apa yang saya rasai - perasaan baharu dengan apa sahaja pengalaman akan memberi
azimat untuk semua Penduduk Gaza. Mereka pasti menanti bagaimana Baharunya untuk melalui dan merasai keindahan bahagia berada di negara sendiri. Ya Allah...sehari-hari, peritnya perasaan peperangan mereka. Selamatkan Palestin Ya Allah!

Saya juga cenderung menjadi kerdil diri apabila seorang kenalan lama mengatakan "Saya segan berkawan dengan Dihah..serius! tak sangka, Dihah menulis sebegini...siapalah saya ya, yang begini....harta tak ada..bakat menulis pun tak ada...nakal mengusik anak dara orang" dia merendah diri.

Aik......saya tertawa mendengar perbualannya. Lorrr..ke situ pulak..
"Saya tak memilih kawan...... Saya biasa sahaja..jangan nak kata itu kata ini....dah dah...!!" ucap saya perlahan.
" Serius....!!" ucapnya lagi.
" Eeeeeeee..............." saya melangkah deras..nanti berpanjangan lagi borak-borak kami.
" Serius.....!" jeritnya lagi.
" Eeeeeeeeeeeee..............................."

"Serius...........!!" suara dia tergelak kuat kerana selalu mahu mengusik saya...

Eeeeeeeeeeeeeeeeee

Jiha yang comel ~ Anak sahabat saya, Mui'zz.....
Thanks for sharing this nice picture....

SELAMAT HARI JADI UNTUK SAHABIAH TERSAYANG, LAILY IDAYU BINTI ABDULLAH. SEMOGA SENTIASA RIANG GEMBIRA MENITI HARI, PANJANG UMUR DAN DIMURAHKAN REZEKI...AMIN...


11 ulasan:

  1. Akak pun SEGAN jugak berkawan dengan dihah...
    tapi, dihah dah jadi spy akak..
    mngintip adik ku itu...
    maklumlah isteri jauh...
    kui2...~kim salam dia ek...dr kakaknya yang manis...heheee...~

    BalasPadam
  2. isk isk...ape lah akak ni.nape perlu SEGANNNN??? ni nak marah ni..huhuh.ni nak marah ni...jadi "spy" boleh sahaja...hehehehe

    BalasPadam
  3. Akan Dihah sampaikan salam berkenaan...

    BalasPadam
  4. eeeee. pandainya pa'chik...shhhh..rahsia...hehe

    BalasPadam
  5. dihah, gua pun nak segan gak arr kawan ngan lu. leh ke tak?

    BalasPadam
  6. chomeyynyerr.. baru nak pandai niarap tewww

    BalasPadam
  7. saya pun segan, saya ni rupa tiada, harta pun kurang, pandai merepek jer :(

    BalasPadam
  8. Ucapan sedikit lewat. Selamat tahun baru. Moga yang terbaik dan indah diberiNya untuk Mardihah tahun ini.

    Salam :)

    BalasPadam
  9. Dihah...
    comel sungguh budak tue...

    BalasPadam
  10. apei - hmm..tak berapa setuju kenyataan kamu apei!

    en_me - lamanye tak masuk blog kamu..

    Mak Su - jangan lah begitu

    Bunga Rampai - selamat Tahun Baru juga ya!

    Honey Bee - :) cute kan...:)

    BalasPadam