Pages

13 Januari 2009

Ya Allah, Save Al-Aqsa!

Demonstrasi Anti Zionis/Amerika Syarikat

Bila
- 16 Januari 2009, selepas solat Jumaat.


Di mana - Hadapan Kedutaan Amerika Syarikat.

Apa perlu dibawa - Sepanduk, kain rentang, replika, atau kasut terpakai.
Ayuh, demonstrasi di Belgium menarik perhatian 80 ribu demonstran. Di Jakarta 50 ribu orang, apakah kita di Kuala Lumpur tidak peduli?

Tolong sebarkan.

Sumber : pedulipalestina









Sehingga kini, saya masih terasa setiap perjalanan, setiap detik, masa, nafas, jiwa, air mata, langkah dan kehidupan saya
seolah menjadi denyut nadi rakyat Palestin. Jika diberi peluang: ingin saya, menjadi sebahagian dari mereka menjadi syahid dan membantu setiap darah dan nasib yang melanda. Sehari saya merasakan jiwa saya sesak dan kehibaan menjadi duka dalam diri saya.
Lantas setiap kehidupan saya, dihitung setiap hari, semangat saya sehari-hari menjadi kekuatan rakyat Palestin...ya..semoga menjadi azimat kepada mereka di Gaza. Bumi Al-Quds terus berkepul asap dan rakyatnya menjadi pelarian di negara sendiri....Peperangan memiliki sebuah negara Islam, bumi Anbiya kedua bagi Islam terus menjadi medan kebencian hati kita terhadap Israel dan Amerika. Cukupkah dengan setiap doa dan bantuan kita....saya terasa seolah membiarkan penduduk Palestin dihujani kesedihan dan kehibaan. Maut mereka di depan mata. Syahid mereka terlakar mudah sahaja......

Ucapan Asy Sayid Abd Aziz Rantisi sejurus selepas mengambil alih kepimpinan HAMAS dari Asy Syahid Syeikh Ahmad Yassin :
"Buat apa kita takutkan kematian, semua manusia akan mati, samaada kerana dibunuh ataupun kerana sakit. Jika saya diberikan peluang sama ada ingin mati kerana sakit jantung ataupun kerana (ditembak oleh) Helikopter Apatchie, saya memilih helikopter Apatchie..."

Sukar bagi saya menahan rasa....sehingga kini dan derita itu menjadi sakit teramat sangat dengan melihat sikap, sifat kita sebagai manusia yang masih belum "terdedah dengan kehancuran dan penindasan islam". Ramai masih bersuka ria...ramai masih terpinga-pinga....Kita bagaimana?

Entah mengapa, nurani saya sebagai seorang wanita menjadi begitu pilu dan teramat menghiba..andai kata semua kanak-kanak comel dan kecil itu adalah darah daging saya, bagaimana harus saya menghadapi kesukaran berhadapan dengan kenyataaan "bahawa anak saya, adik saya, sepupu saya mati ditembak atau begitu mudah menjadi hancur di depan mata kerana sebutir bom mereka?".......Bagaimana mahu saya hadapi dan luluhnya jiwa saya andai pemuda di depan mata yang sekujur itu adalah jasad abang atau ayah saya juga suami saya...bagaimana...bagaimana ya Allah....?

Bagaimana tekadnya mereka menghadapi semua ini..menghadapi kenyataan ini.....

Ya Allah, kuatkan hati kami...selamatkan sahabat kami..selamatkan ISLAM kami....doa ini kami panjatkan untuk mereka ya Allah.....
Hancurkan Israel Laknatullah!!!!
~SAVE AL-AQSA~

6 ulasan:

  1. Masyallah : untuk hari seterus.Saya masih tidak sangguh tgk cerita dan baca berita...dan tgk berita2 yg ada dikatakan ada NILAI BERITA.

    Satunya tentunya pasal 2 cerita besar.Kuala Terengganu.Palestin.Keduanyanya ada PEPERANGAN.dihujungnya aku kalah - kau menang....

    Semuga kita dirahmati Allah.Saya akan bersama rakan JIM di Masjid Bukit Sentosa untuk bantahan tersebut

    BalasPadam
  2. mari bersama kita bangkit..buka mata terhadap kekejaman ini...sentiasa angkatkan doa pada setiap solat kita..selebihnya, ayuh kita berjuang sedaya mungkin...

    buat masa skarg aku bersama sahabat di KT dlm usaha menghantar suara 'Islam' ke sidang Parlimen...iAllah, semoga bergema pembelaan umat Palestin di ruang Parlimen Malaysia.

    Doakan juga utk kami di sini sahabat!

    BalasPadam
  3. gua mmg dah lama peluang mcm ni. jom dihah kita amik half-day..

    BalasPadam
  4. saya tak joinlah piket, saya susah nak bergerak ke tempat2 perhimpunan ni, sedangkan funfair or tengok bunga api kat klcc pun jauh panggang dari api :(

    BalasPadam
  5. Takbir !

    Terimalah konsef islam kat Palastin supaya Allah selamatkan mereka

    BalasPadam
  6. Kebanyakan Ummat Islam hingga kini (Tahun 1430 Hijriah / 2009 Masehi) masih menganggap Mesjid Sulaiman (Solomon Temple) atau sering disebut Baitul Maqdis, yang ada di Yerusalem (wilayah yg diperebutkan Arab dan Israel) sebagai Masjid AL Aqso yang termaktub dalam QS 17 ayat 1.

    Padahal jika Masjid Al Aqso, yang berarti “Mesjid Yang Jauh” seperti tercantum pada ayat diatas, dianggap sebagai Baitul Maqdis yang di Palestina, maka ini akan kontradiktif (bertentangan) dengan QS 30 ayat 2 – 3, dimana dikatakan pada ayat tersebut bahwa Palestina adalah “Negeri Yang Dekat”. Dan jika dikondisikan dengan masa kini...........

    Selengkapnya silahkan kunjungi :

    http://forum-iqro.blogspot.com

    BalasPadam