Pages

05 Jun 2009

Hari Mengantuk Sedunia...

Mengantuk sangat..entah apa berlaku pada dihah 2 hari ini. Adakah kerana bihun tomyam@tomyam bihun yang sungguh
menyelerakan semalam. Kerja saya di pejabat cukup haru sekali. Arghhh...

Pagi tadi saya bangun agak lewat..............aaaaaaaaaaaaaaa. Saya terus menyegarkan diri....memarahi diri sendiri.
Beg saya kemas dengan penuh kelam kabut. Inilah bahana menonton malam tadi. Serba serbi tidak menjadi. Malam ini saya akan pulang ke kampung. Sepupu akan melangsungkan kenduri majlis perkahwinannya Ahad ini. Tahniah ya.....yang pasti saudara mara akan terus mengusik Dihah lagi.

" Haaaaa..anak dara ni bila majlisnya.........???" Saya akan senyum memanjang...
" Esok...." saya menjawab dengan beraninya.

Lewat 7.30 pagi, saya melangkah.
Berpeluh-peluh dengan beg sandang dan kemudian dengan beg yang saya pegang.
Di dalam tren saya berharap untuk duduk...tapi biarlah mereka yang berhak untuk duduk. Peluh terus bercucuran. Pagi yang sungguh memenatkan! Saya berkejar ke pejabat. Menaiki jambatan yang memerlukan langkah besar. Jambatan yang menghubungkan stesen LRT Bandaraya dan Komuter Bank Negara. Saya mengejar masa. Saya belum mengambil sarapan lagi.....ada setengah jam untuk saya berperang dengan masa.

8.00 pagi, saya sudah di pejabat....Berpeluh-peluh.....!!

Saya masih mengantuk...

Saya tidak dapat fokus dengan kerja.

Sesekali saya rasa ingin menukar angin...bertukar seksyen atau barangkali saya muak dengan kerja yang masih tidak bertukar routation...ya...barangkali!
Barangkali juga saya rindu!
Rindu pada kenangan......
Rindu pada penulisan saya yang makin saya hilangkan sendiri....
Saya bisa untuk mengatur masa saya namun saya seolah menolak diri untuk menulis kembali....
Saya seolah nampak manuskrip saya di sana yang terbengkalai dan lesu tanpa pandangan belas ihsan seorang penerbit mahupun editor..
Kesimpulannya...saya maha mengantuk!!!

3 ulasan:

  1. Kalau sorongkan bantal pasti tertido nih :D

    Selamat berhujung minggu dan moga hujung minggumu yang indah-indah ...

    Salam :)

    BalasPadam
  2. salam kak dihah... sedapnya bihun tomyam tu... heheheh...

    BalasPadam
  3. Belum bangun lagi Cik Mardhihah?

    BalasPadam