Pages

13 Julai 2010

Terima kasih




Bulan Julai. Rahmat dan paling penting banyak hadiah bermakna kepada diri sempena ulangtahun kelahiran ke 27. Tahun ini saya tidak paparkan gambar kek yang dicuplik dari pakcik google. Tetapi kek hadiah dari suami tersayang. Terima kasih kerana sambutan yang penuh doa dan sederhana. Sesungguhnya tiada yang saya minta selain kasih sayang berkekalan dan doa untuk hubungan ini sehingga ke syurga.

Pertama : Almari dan meja baharu.

Apa yang saya idamkan tercapai dengan sekelip mata. Bukan beg berjenama dan kasut cantik yang sering menjadi impian si gadis atau mana-mana wanita. Ya, saya tidak pernah sekali meminta barangan ini. Cukuplah sekadar sebuah almari buku baharu untuk menempatkan timbunan buku-buku yang sudah memenuhi almari kecil dan juga sebuah meja kecil untuk saya menulis dengan baik dan tempat ilham ini diturunkan.Terima kasih kepada suami yang memasang segala keperluan ini. Terharu. Proses mengemas bilik sederhana kami mengambil masa selama 1 minggu kerana saya memerlukan masa yang cukup untuk mengubah segala isi di dalam bilik agar nampak kemas dan teratur. Kemas dan bersih, itu kemahuan saya supaya saya dan suami selesa apabila pulang ke rumah. Kerana rumah ibarat syurga kecil untuk kita berehat selepas penat pulang dari bekerja.

Kedua : Baucer MPH 150 dan Majlis Pengiktirafan Berita Kijang 2009.




Ini adalah hadiah yang paling saya suka sekali!. Baucer yang membolehkan saya membeli belah buku di mana-mana MPH terpilih.

"Abang mahu majalah kereta, boleh?"

"Eh, boleh-boleh."

"Tiga ya!" kata suami dengan tersenyum sambil memandang baucer.

Majlis Pengiktirafan Berita Kijang 2009 diadakan sehari selepas tarikh hari jadi saya iaitu 5 Julai 2010. Tetapi sedikit kecewa kerana tidak dapat duduk bersama Gabenor Bank Negara iaitu Tan Sri Dato' Sri Dr. Zeti Akhtar Aziz. Sesiapa juga pasti berkenan dengan aliran baju kurung yang sentiasa mendominasi pakaian beliau sehari-hari. Walau duduk di meja utama bersama Penolong Gabenor Puan Shamsiah Mohd Noor dan beberapa pengarah berkaliber dan rakan baharu, terasa juga diri ini kekok.

Saya mahu cepat makan dan cepat menghilangkan diri. Saya mahu lekas balik. Arghhh! Kerana saya tidak suka makan dengan penuh protokol. Tolong! Tolong! Dan petang itu saya balik dengan perut yang maha lapar. Kerana saya ingatkan saya akan duduk di meja lain, tetapi akhirnya duduk di meja utama! Gelakkan diri sendiri wahai Mardihah!

Tidak mahu menulis panjang lebar menulis kerana saya sertakan gambar yang diperolehi dari pihak sekretarait. Saya bertudung ungu!.




Ketiga : Kek dan hadiah di bawah tudung saji.




Kek dan sebuah bungkusan menarik hati saya. Terharu kerana saya tidak pernah membayangkan menerima hadiah ini. Terima kasih wahai pujaan hatiku. Tidak mahu menulis banyak lagi kerana ini lebih kepada perihal peribadi, maka saya layarkan gambar-gambar ini untuk tatapan pembaca semua.



Terima kasih juga kepada semua rakan-rakan pembaca, penulis, rakan editor PTS yang mengucapkan selamat hari jadi di ruangan facebook saya. Semoga ikatan ukhwah terus bersemi, InsyaAllah.

2 ulasan:

  1. uiii ... bestnye! alhamdulillah syukur... pstt..hari ni ada bookfair.. jom belanja akak bleh? hahaha :D

    BalasPadam
  2. Alhamdulillah...amin...
    dah belanja dah kak...! memborong buku di MPH.

    BalasPadam