Pages

20 Julai 2010

Khabarnya - Novel Kedua


Alhamdulillah
Segala puji bagi Allah SWT yang memberikan nikmat ini.
Nikmat pancaindera dan segala kekuatan ilham yang datang dari lubuk hati. Terdetik di hati bahawa segala perkara yang diaturkan oleh Ilahi ini adalah bertujuan memberikan manusia kekuatan kepada cabaran dan rintangan.

Gembira.
Saya menjadi seorang hamba Allah yang paling gembira dan penuh kesyukuran kerana novel kedua bakal diterbitkan bulan Ogos ini. Bukan pada bulan September seperti yang diura-urakan. Tunggukan naskah ini dan semestinya saya sedang berfikir-fikir bagaimana kaver novel tersebut. Semestinya ia cantik, tenang dan mengujakan saya nanti. Apa sahaja bentuk dan warna, saya akan terima ia dengan tangan terbuka.

Tajuknya masih menjadi rahsia dan InsyaAllah akan saya warkan setelah diterbitkan. 10 bulan selepas kelahiran pertama Lukisan Jiwa, akhirnya novel ini berjaya saya angkat dengan buah tangan yang sungguh saya kagumi sendiri.

Barangkali kerana novel kedua ini saya alirkan dengan konsep tawakal, keimanan dan kecekalan seorang wanita. Menjatikan diri seorang muslimah dengan ketenangan sebuah perkampungan dan daerah terpencil yang memberikannya kekuatan. Seolah saya tidak sabar ia terletak sebaris dengan novel-novel karya penulis PTS. Promosi habis-habisan. Itu agenda pertama saya untuk novel kedua ini.

Semasa ini, saya sedang rancak menyambung kisah novel ini. Dwilogi yang lebih kemas plotnya dengan perkembangan watak-watak yang mencabar diri ini. Bukan mudah untuk menulis sebenarnya apabila dihimpit kemalasan, kepenatan dan beberapa agenda peribadi. Ya, saya berkahwin dan memerlukan masa yang rapi untuk memastikan jadual menulis itu sentiasa teratur. Walau kini masih belum teratur sebenarnya. Banyak yang sedang saya dan suami fikirkan untuk perkembangan rumahtangga kami yang menginjak 7 bulan. Alhamdullilah kerana kami mendaki sebuah kematangan kehidupan apabila berdua. Rupanya banyak yang perlu saya belajar mengenai lelaki. Ops! cukup sahaja sampai di sini, tidak mahu cerita panjang-panjang. Kawan-kawan semua, jangan lupa nantikan novel kedua saya. Dapatkan yang tulen di pasaran. Jangan pinjam-pinjam ya!

Serba sedikit tip Bahasa Sastera : Dialog yang menggunakan ayat lengkap adalah lebih indah dibaca. Kawan-kawan bolehlah
membaca di universitipts. Klik di sini.

Gambar ikan keli yang ceritanya dimuatkan di dalam novel kedua ini dicuplik dari sheikh google.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan