Pages

28 Julai 2010

Ulasan Travelog Cinta Abadi



Menarik!.
Bahkan membawa saya kembali ke zaman kanak-kanak walau
saya tidak pernah mengenali apa itu lampu gasolin. Walau saya tidak pernah tahu
bahawa satu waktu dahulu amat indah apabila dikenangkan dan dibukukan. Kisah epal hijau,kutu yang memberi makna, erti hati, rindu, kulit rambai, mengkudu dan segalanya diadun dengan begitu baik.

Syabas dan tahniah untuk PTS Islamika. Juga kulit bukunya iaitu bunga ros berkembang mekar dengan warna merah yang memberikan kesegaran ketika saya menyentuhnya untuk pertama kali.

Maka, inilah hasilnya. 90 bab yang menawarkan keindahan dan kisah-kisah kenangan.
Ini mungkin kenangan yang apabila dibukukan akhirnya berbalik kepada diri kita. Perkembangan dari proses menjadi anak kecil sehingga meningkat dewasa. Puan Roza Roslan memberikan saya sendu beberapa kali. Mujur juga saya tidak menangis di dalam LRT.

Namun, ada beberapa kesilapan ejaan yang perlu dipandang serius oleh
editor. Kerana leka dengan sentuhan dan gaya bahasa yang mudah dihadami
oleh penulis buku ini, maka kita tidak akan perasan dengan kesilapan kecil ini.Ia boleh diperbaiki kelak.

Ini ulasan biasa dari saya seorang penulis untuk buku yang bernilai ini.
Betul kata Puan Nisah Haron di dalam ruangan khas buku ini bahawa remaja hari ini seharusnya memiliki buku ini untuk ditatap dan difahami kerana remaja hari ini terlalu beruntung dan bertuah kerana dipenuhi dengan kemewahan berganda-ganda.
Sekali lagi, berganda-ganda tahniah untuk PTS Islamika dan penulis buku ini, Puan Roza Roslan.

Paling utama, saya tidak sabar membaca sambungan kedua buku ini.

1 ulasan:

  1. Assalamualaikum,

    Terima kasih kerana sudi berkongsi keindahan kenangan.

    BalasPadam