Pages

26 Januari 2011

Ms Vicks

Lama sudah tidak menaip di blog ini. Asyik taip dan kemudian 'reject' hasil tulisan sendiri. Ini sudah entah ke berapa menaip, akhirnya saya copy dan pastekan sahaja ke dalam blog ini. Jadilah, asalkan blog ini nampak bernyawa. Ngeeeeee! Adus, entahlah adakala saya tak pandai mahu cerita banyak-banyak dan menulis laju-laju untuk blog. Makin rasa, ayoyoyoyo! *chet, merapu!

Oh ya, kebetulan pula minggu ini dan minggu lepas adalah hari sakit sedunia. Demam, batuk dan selsema. Oleh itu, vicks sudah sebati pula dengan saya! Itu sebabnya saya tiada mood menulis di dalam blog. Alih-alih suami mengusik,

"Oh, selalu kata abang Mr Vicks ya. Sekarang, yang di sana pula Ms Vicks!"

Perkembangan terkini projek penulisan adalah novel fantasi kanak-kanak musim pertama sudah siap dan diserahkan kepada editor. Jadinya, kenalah banyak bersabar kerana editor banyak susunan kerjanya dan banyak manuskrip sedang beratur. Tahun ini, pastinya, InsyaAllah. Akan ada dua senarai di dalam genggaman untuk novel saya diterbitkan.
Yippiee! Jika makin rajin menulis..banyaklah terbitnya kelak.

Makin ligat menulis untuk musim kedua pula. Tidak mahu bercerita panjang lebar sebab nanti 'no surprise!'. he he he.

Terima kasih Dihah ucapkan kepada teman-teman yang memberi sokongan kepada bidang penulisan ini. Tiada kata-kata yang dapat digambarkan kecuali semoga Allah memberikan kelapangan atas setiap doa kalian. Untuk yang membaca dan ada yang sentiasa bertanya bila sambungan AGB mahu keluar? Insya-Allah, akan diterbitkan tahun ini,jika tiada apa-apa halangan. Saya merancang namun yang pasti, Tuhan yang menentukannya.

Erm...,saya sebenarnya lagi tak sabar melihat buku AGB II diterbitkan. Mahu menangis keluar hingus-hingus sekali nanti! Iyalah kan, sebab manuskrip paling laju yang dihasilkan adalah AGB II. Ia kesayangan lah pokok pangkalnya. Aiceh!

Okey kawan-kawan,tak mahu berceloteh panjang! Kita jumpa lagi di lain masa. Jangan makan buah limau banyak-banyak ya!

Tadaaa

Tiada ulasan:

Catat Ulasan