Pages

10 Jun 2013

Mr Pai Epal


Ini nyanyi rindu kan? Nyanyi rindu kisah cinta Izz Amir dan cik Yaya terus bersambung-sambung sampai ke kota Cinta di Paris.

Apa lagi boleh saya kata. Melainkan sebak. Syukur. Ada rasa damai. Ada entah berbagai rasa sukar digambarkan.

Terima kasih penerbit Karyaseni. Terima kasih Dato' Wan Mohd Muzri. Terima kasih editor yang sentiasa saya tahu bekerja dengan penuh cabaran. Bekerja dengan ruang kesesakan soalan bertubi-tubi para penulisnya.

Terima kasih untuk cinta pembaca kepada Mr Pai Epal. Terima kasih untuk rindu yang sentiasa dipanjatkan. Terima kasih untuk segenap rasa yang dicurahkan di blog dan page dan group. Oh banyaknya ucapan tahniah. Sampai saya terkedu tidak mampu menjawabnya. Heh. Bajet retis. Dalam sebak, cuba kumpul kekuatan nak senyumkan diri....mengenang kembali ketabahan dan simpulan-simpulan kekuatan yang selalu saya jalinkan dalam jiwa.

Mr Pai Epal hadiah penghijrahan saya. Akhirnya tertunai bulan June 2013.

Alhamdulilah. Subhanallah. Allahuakbar. Jangan lalaikan saya. Jangan putuskan saya dengan takbur. Jangan. Jangan.

Yang penting kaver saya terima seadanya. Comel. Heh. Saya mahu ada topi chef! Ada Eiffel Tower yang mengujakan saya. Tak sangka dimasukkan sebab saya tak minta pun begitu.

Kalau dia inti pai epal, aku kulit pastrinya,
Apabila dicantum rasanya manis seperti cinta!

Salam manis,
Mardihah.

26 ulasan:

  1. tahniah dihah

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih kak na. tq tq

      Padam
    2. azwani ahmad6/12/13 13:48

      assalamualaikum saya baru habis bace novel mr.pai epal ni. mula2 tak suka sbb watak yaya terlalu kelam. tp alhamdulillah mula rase jatuh cinta lastnye, saya menangis baca surat adnan. mcm tak boleh terima pemergian beliau, saya berdoa agar ukhwah saya bersama rakan2 seutuh uhkwah adnan dgn Izz. mula-mula rase marah pun ade dgn sikap degil yaya ! kesian Izz dan adnan terpaksa menanggung derita di kota cinta Paris ! ohh ya ade sambungan ke novel ni kak? :)

      Padam
  2. Tanpa Nama10/6/13 20:23

    Bila boleh order?

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam tanpa nama. tunggu saya announce ya.

      Padam
  3. Congrats kak writter :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam shazlin, terima kasih. terima kasih.

      Padam
  4. Alhamdulillah...akhirnya!!!!Baru akak pegi Sabtu lepas kedai buku...dok belek-belek sambil tercari-cari...kut2 ada Mr Pai Epal...tukar pihak penerbitan yer?
    Tahniah!!! Mardihah sayang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulilah. akhirnya...hehehe. belum keluar di kedai buku sis. baru aje warkan dalam fb. terima kasih untuk doa. nak order, nanti saya buka order ya.

      Padam
  5. Alhamdulillah, termakbul juga doa saya. Akhirnya Mr Pai Epal dipasaran juga. Terubat juga rindu saya pada Chef Izz Amir dan Cik Yaya Sayang. X sabra-2 nak dapatkannya.

    Cik Dihah,

    Versi cetak with signature ada tak? heheeee...(ini kes nak tuntut janji)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulilah. akhirnya terbit dengan banyak kisah drama. hahaha. sabar ya awak mpe akan dapat dipeluk ketat2. hehe

      Has 1309,
      ada-ada. nanti saya buka order di blog juga. Saya akan poskan untuk awak nanti ya. signature besar2 pun ada

      Padam
    2. sila..sila..Cik Dihah. Kecik telapak tangan, stadium bukit jalil saya tadahkan.

      Sayang awak 14 juta kali...heheheeeee..

      Padam
  6. terus teringat Pai Epal McD....nak drive thru la balik ni...lalalalalala ;P

    BalasPadam
  7. Congrats dear sis!!!!
    Bila boleh peluk ni?

    BalasPadam
  8. tahniah. saya dah ulang baca dua kali

    BalasPadam
  9. Tanpa Nama23/7/13 15:23

    Bila mrs.pai epal pulak nak diterbitkan ? hati ini dah rindu dgn telatah mereka :( . saya akan tunggu mrs.pai epal :( mmg terbaik laa

    BalasPadam
  10. Tanpa Nama21/8/13 09:14

    Tahniah pn penulis. Cerita yg paling best. Dr gaya bahasa hingga jln cerita semuanya menyengat jiwa. Boleh sambung lg cerita ni ?mcm tak puas membaca.

    BalasPadam
  11. Salam cik writer..... I have read your Mr Pai Epal, memang best. Dari lima, saya boleh bagi 4.5 star! Can wait for the continuation Mrs. Pai Epal pulak. Keep it up.

    BalasPadam
  12. naliarudin1/11/13 21:40

    Asslmkum, pembacaan saya baru saja selesai....
    Cerita cinta yang mengasyikkan .... hebatnya seorang Izz Amir kerana si Cik Yaya Sayang. Kagum saya pada penulis ... penceritaan yang sangat bessssttttt. Saya berkongsi rasa dengan semua watak yang dicipta penulis. Saya ketawa, senyummmm, bahagia, berdiri bola roma, gerammm, sedih, menangiiiis dan semua rasa yang ada. Dan rasa yang paling hebat selepas sampai ke muka surat terakhir ialah rasa PUAS tapi nak lagi... mahu merasa bagaimana impian Izz Amir tercapai ...

    BalasPadam
  13. Tahniah kak mardihah...semua rasa n perasaan yg ada d novel ini....turut jgk saya rasakan....cik yaya syg n mr pai 14 juta@ izz amir....so sweet n jln cerita yg....cntik....n mmg teruja la...nk baca...x sabar nk tggu mrs.pai epal.....
    Tq....saya da minat hasil karya awak....tahniah sekali lagi....

    BalasPadam
  14. Tanpa Nama2/12/13 21:08

    Kak mardihah...novel mr pai epal nie memg dh x jual dkt mana2 bookstore dh ke?? Saya bru ingat nk beli...yelah sbb skrang ni bru la nk ade masa nk bca novel ni, dlu busy study..

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam. ada jual. kalau tak pun better beli online dengan KaryaSeni atau MPH yang sekarang sedang buat sales 30%.

      Padam
  15. Akak mady, apa jadi kat Cik Yaya sayang dgn Izz Amir? Diorg tak jumpa umi dgn Jasmin ke? Tak puas baca sbb ending mcm tak habis.

    BalasPadam
  16. Tanpa Nama6/4/14 10:36

    cmna lps jd mrs.pai, tranformers^ jd pilihan jgk ke....best sgt mcm bleh difilemkan...ha..ha..ha...tahniah sis....

    BalasPadam