Pages

03 Februari 2009

Rumah Baharu...aiceh!


2 orang hero Malaya membantu Dihah memunggah dan mengangkat barang. Terima kasih!
:)


Dihah berpindah. Mencari suasana baharu.
Penat juga berpindah. Barang agak sederhana banyak. Saya baru mengumpul sedikit barangan peribadi.

Sofa, pengisar, pembakar roti, pemain cakera video, katil bujang, almari pakaian
dan semestinya almari buku...Saya mesti mempunyai sebuah almari
buku yang besar bagi memudahkan buku-buku di susun rapi. Tahun ini saya harapkan semuanya dipermudahkan. Manuskrip entah apa khabarnya. Muak berurusan dengan editor.
Mahu sahaja saya menerbitkan buku sendiri.

Ada juga majalah saya berkurung di dalam kotak. Kasihan sungguh dirinya.
Saya mahu lebih selesa menulis dan tenang setiap malam.
Malam yang tidak bingit dengan gerakan tren dan cukup sunyi sekali. Cuma sesekali suasana baharu ini memerlukan kesesuaian diri.

Bunyi burung hantu memangil-manggil. Rancak bunyinya. Gesekan alatan muzik dan nyanyian apek dari tingkat bawah kadang-kadang melucukan.
Macam-macam jenis lagu dan rentak muziknya. Bunyi lagu pop juga kedengaran.

Saya berehat. Membaca sebuah buku Ramlee Awang Mursheed. Koleksi tulisannya kini dalam tangan saya.

Saya gemar penulis yang berikut ;
Faisal Tehrani(FT)
Ramlee Awang Mursheed(RAM)
A.Samad Said(ASS)

Koleksi mereka memenuhi citarasa, gaya bahasa dan kisahnya.

Seharian saya sudah menghabiskan senaskah novel RAM. Saya sudah mendapatkan novel lamanya Pei-Pan.

Seawal pagi, saya mendapat kiriman pesanan ringkas dari Wana

"Kak, rindunya dengan akak...pg td lupe akak dah pindah. wana p tunggu akak...hahaha..kelaka betul. tak betul dah kepala ni...hihi"
Wana kebiasaannya menanti Dihah keluar dari bilik air setiap pagi, dia akan menghuni bilik air selepas Dihah mandi dan segarkan diri..

Air mata saya sedikit bergenang....Rindu juga pada Wana. Salam takziah untuknya atas kehilangan ayahanda kesayangannya minggu lepas.
Al-Fatihah.

Mungkinkah saya akan lupa pada setiap kenangan dan bual bicara kami...dan saya pohonkan, agar menjadi 'kakak kesayangan'
kepada dirinya....saya pohon, tidak akan lupa pada setiap kenangan kami bersama...Dia adik yang banyak berubah selepas banyak
pengalaman hidup saya curahkan kepadanya....Semoga Wana sentiasa tabah dan sentiasa tersenyum sahaja....

InsyaAllah. Allah memberikan ruang kepadanya untuk berubah dengan banyak sekali....Saya sesekali menggamit kenangan. Saya berpindah kerana banyak perkara......Wana, semoga menjadi kuat...dan saya mahu setabahnya kehilangan ayah dalam umur yang masih dikatakan remaja.

Terima kasih penghuni 7-4-3 ..Ely, Kak Nurul, Laila dan adiknya...nantikan kedatangan Dihah ya!



Rumah Baharu....cun tak? jemputlah datang ke rumah....

11 ulasan:

  1. tahniah on umah baghu ittewww..

    hi akak dihah tewww, salammz dr me dikejauhannnns..

    BalasPadam
  2. Selamat pindah umah...
    pindah ke mana yea??

    BalasPadam
  3. Nanti kiter datang melawat yerk... untung ler ada hero malaya yang tolong.... mesti rase terharu kan?? heheheheh

    BalasPadam
  4. kalau gua datang ada makanan tak?

    BalasPadam
  5. cantik, cun :D

    mungkin di rumah baru boleh buat library corner?

    BalasPadam
  6. bkn cun utk org ke... hehe

    cantik3

    sedap mata memandang

    BalasPadam
  7. dihah...
    saya juga suka membaca...seakan dapat satu kepuasan dalamnya...

    BalasPadam
  8. salam perkenalan dari akak..mesti penat pindah rumahkan...

    BalasPadam
  9. bila nak buat makan makan masuk umah baru?

    hehhe

    BalasPadam