Pages

29 Julai 2009

Debaran Penuh Bermakna - Episod Kedua

Episod Kedua
Hari berikutnya dan saya nantikan kemunculannya!
Memang kebekalangan ini emosi saya agak terganggu dengan bebanan kerja
dan kesibukan prihal peribadi. Kepala saya asyik berfikir penerimaan pembaca dengan novel yang akan terbit bulan 9 nanti.
Adakala saya berym dengan editor, Noor Hafizah atau mesra saya gamitnya dengan Kak Nor.

" Cover pun sudah kali ke7 baru diterima, bukan senang tau...Designer pun kena memikirkan kekuatan buku ini..."

Saya minta izin Kak Nor untuk Dihah publishkan cover design yang tak jadi...tapi Kak Nor tak izinkan....arghhh...

" Bila dah Final, ke printer baru boleh....harap Dihah faham..."

" Ye ke kak...ala....." saya sedikit terkilan. Payah jugak ya...

" Tu sebab Kak Nor pesan, boleh tengok, tapi belum boleh publish lagi. Akak faham, Dihah tak sabar nak tengok..."

Saya membalas dengan senyuman...

" Jangan risau, cover awak nanti akan memuaskan hati awak, insyaAllah. Sebab cover ke-7 baru diterima oleh Puan Asma, Editor Kanan Litera.."
terang Kak Nor dengan semangat.

Ia adalah debaran yang penuh bermakna.....Penuh bermakna kerana saya tidak menyangka, kepenatan 1 tahun menulis, 1 tahun menunggu diterbitkan.......akhirnya menjadi nyata dan benar sekali! Ia bagaikan menanti hadiah hari jadi saya ke 26 pada tahun ini.

Penuh bermakna dan fikiran saya semakin terarah kepada novel kedua yang sedang menjalani tarbiyah kasih sayang. Ia mengalir tenang
dan sesekali saya sudahi setiap ayat dengan penuh bertenaga. Biarpun malam semakin menginjak......biar sesekali saya tidak melihat komputer riba, rehat saya, perjalanan ke tempat kerja dipenuhi dengan warna warni jemari. Kisah kedua ini lebih menikam jauh ke dalam kalbu. Saya melihat kisah yang bermain di jiwa dan sentiasa wataknya bermain di dalam diri....

Saya nantikan wajah novel pertama dengan penuh debaran...

Oooo Kak Nor........Oooooo Kak Nor................

Tiada ulasan:

Catat Ulasan