Pages

06 Julai 2009

Erti Hati..



I

Hadiah Hari Jadi paling bermakna sekali adalah ingatan. Itu memadai sebenarnya.
Juga paling bermakna tahun ini dengan kejayaan manuskrip...
(nanti orang baca, akan kata, asyik jual diri sahaja..sudah-sudahlah!)
Ahh..blog saya, saya punya suka.. nak bagi tahu 10 kali, menulis seribu kali pun saya sanggup.
Kerana ini adalah promosi..hebahan terkini dan berita kejayaan peribadi saya. Adik-adik tersayang memberikan kad penuh bermakna. Terima kasih Joyah, Peah dan Yus...

Mak, adik-adik di rumah turut sama mendoakan.

Terima kasih.

II

Gerimis bersama saya petang itu.
Saya berjalan, membawa peluh yang membasahi dan kemudian menaiki tren.
Terbayang di minda saya
gelak tawa dan manisnya ukhwah itu. Kini, ia tidak lagi mewarnai diri. Kenangan lama tidak akan diganti lagi. Saya akan bukukan. Jika Allah memberi peluang, saya mahu berkongsi rasanya. Nikmat persahabatan yang tiada gantinya.

Kosong. Muram. Suram. Sepi.

Tren bergerak dengan kepantasan sederhana.

Gerimis tiada tanda mahu berhenti. Hati saya disayat pilu yang teramat sekali. Jiwa terasa hambar kerana tiada teman menemani. Saya cuba untuk tersenyum. Senyumlah wahai diri!!!! Kenangan bersama kalian telah menjerut diri.

Saya mahu lekas.

Ke rumah kakak ipar....bertemu angah, kak ngah, paling dinanti : Si kacak, Amar, Jelitanya si kecil ; Athirah dan paling adik si Amir... Hujung minggu, saya bersama anak-anak buah. Ia pengalaman berharga melihat abang dan kakak ipar malayani karenah si kecil.
Tips berguna untuk saya kelak! Ya Allah...permudahkan urusan keluarga abangku dan kakak iparku. Semoga anak-anak kecil ini
dalam Rahmatmu.

Hadiah Hari Jadi penuh bererti.

2 ulasan:

  1. apa salahnya, di blog sendirilah boleh bikin promosi :)

    BalasPadam
  2. salam,

    karya itu jiwa,
    hasil itu rasa..!

    BalasPadam