Pages

05 Oktober 2010

Jalur Warna Andai Gerimis Berhenti



Terima kasih atas kata-kata indah untuk Andai Gerimis Berhenti.Komentar dari beberapa penulis mengenai novel ini.

"Seperti pelangi, karyanya ada warna-warninya! Disebalik warna lembut seorang
gadis Muslim dengan akhlak serlah, ada warna kental dan perjuangan
ekonomis. Saya lantas menyimpul Nur Aisya adalah Khadijah Khuwalid dunia
moden; seorang muslimah ideal!"
Ilham Hamdani - Penulis Bara Cinta Canberra.

“Senang sekali dapat membaca buah tangan terkini Mardihah Adam. Alir fikirnya terkawal, lantunan ideanya tenang dan garapan bahasanya lancar. Perincian kekuatan wanita dari kaca mata pengarang wanita mungkin sesuatu yang biasa, namun hakikatnya hanya wanita yang mengenali wanita. Kekuatan mental wanita yang bersendikan iman dan amal akan menjadikan karya yang berteraskan karakter Muslimah lebih menyerlah. Demikianlah Nur Aisya dalam Andai Gerimis Berhenti mengangkat citra Muslimahnya sebagai wanita yang tahan diuji kerana sandarannya semata-mata kerana Allah”
Salina Ibrahim – Penulis Novel Bukan Yang Pertama.

“Gerimis pasti berhenti. Namun pembacaan terhadap novel ini sukar untuk berhenti. Menanti gerimis berhenti barangkali satu penyiksaan, sebaliknya membaca novel ini adalah satu pengalaman mendamaikan. Andai Gerimis Berhenti tidak sesekali membiarkan sukma pembacanya sekadar terbuai dengan indahnya mahabbah, tetapi membangun sebagai insan yang lebih kental jiwanya mendepani hari-hari mendatang” Tuan Zaid Akhtar, Penulis Novel Bestseller, Salju Sakinah

"Dari jalur-jalur warna pelangi sebuah Lukisan Jiwa. Kini tumbuh pula benih magis cita-cita dan cinta yang sarat rimbun dengan buah emas perjuangan. Andai Gerimis Berhenti akan membawa anda ke sebuah daerah semangat yang tiada tara.”
Haris Hauzah, Penulis blog tegar http://harishauzah.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan