Pages

08 Februari 2011

Berambus kamu wahai Mubarak!



















Eh-eh, di bawah ini terselit pula gambar wanita pertama. Pertama? Hehehe. Saja kerana saya peminat setia 'dia', kerana saya sukakan cermin mata hitamnya. Rocks you!

Berbicara mengenai kegemilangan Islam yang akan berulang di akhir zaman. Maka, rentetan dari suara lantang dan keberanian rakyat Mesir, Tunisia dan seluruh Arab memungkinkan berlaku dan akan wujudnya teori di mana pemerintahan Islam akan kembali bertakhta.

Memetik kata-kata dari Syeikh Dr Yusof Qaradhawi:
"Saya mengucapkan syabas kepada para pemuda yang menyertai siri-siri demonstrasi di atas keberanian, kecekalan, kemahuan dan sikap tidak berganjak mereka daripada lokasi-lokasi demonstrasi. Saya katakan kepada mereka, samada kamu menjadi orang-orang yang mulia dan bahagia, atau kamu mati sebagai para syuhada."

Dalam ucapan yang ditujukan kepada Husni Mubarak, al-Qaradhawi juga memberi amaran kepada Presiden Mesir itu bahawa “kami akan menghadapi kamu dengan doa diwaktu sahur dan dengan setiap orang yang kusut rambutnya dan berdebu tubuh badannya yang jika dia berdoa kepada Allah, nescaya Allah akan memperkenankan doanya”.

"Berambuslah kamu wahai Mubarak!" Maka dengan ini saya menyokong revolusi kebangkitan rakyat Arab di Asia Barat!

Kami juga kagum dan menyatakan hormat kami kepada keberanian rakyat Tunisia , Mesir dan Yaman , kebanyakannya anak muda , yang tidak takut kepada kereta kebal dan peluru tentera dan dari pihak keselamatan, Kami menyampaikan ta’ziah kami kepada keluarga yang telah kehilangan ahli yang telah mempertaruhkan nyawa mereka untuk memperjuangkan kebebasan dan keadilan. Sehingga ini sudah lebih 150 orang terbunuh - Petikan dari MAPIM
*gambar dicuplik dari pakcik google.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan