Pages

24 Februari 2011

Ouch, apa saya rasa? Oren dan merah jambu tau!



Assalamualaikum kak. Saya sebenarnya baru sahaja mengenali akak melalui karya akak yang berjudul LUKISAN JIWA.Ohh, sungguh baru beberapa helai saya baca, ianya sudah mampu menunjukkan aura kehebatan seorang penulis yg begitu bersahaja. Latar tempatnya juga telah membuatkan saya berada dekat dengan watak dalam novel ini. Dan sungguh saya tak sabar untuk menghabiskan bacaan. (sekarang dihalaman 108). Penggunaan bahasa juga walaupun tidak terlalu puitis tapi ia tetap menangkap pandangan sanubari saya untuk terus membaca dengan khusyuknya helaian demi helaian.

Ianya seperti magnet. Wah!Apakah hebat sungguh karya ini, gaya bahasa akak juga senang dan bersahaja. Terkadang saat membaca saya seperti di dalam novel tersebut. Sama-sama ikut menyusuri dalam pengembaraan kisah Cahaya. Akak saya terfikir 1 hari, sedang duduk termenung sambil memegang novel akak yang best gila ni, Apakah mungkin dan bisa jika karya novel akak ini diangkat kelayar perak? Dibawa menjadi sebuah drama bersiri, ataupun filem, saya teringin sekali menontonnya, kerana saya bisa merasakan aura yg begitu. Whoa!..saya pun tak tercakaplah!

Tapi itu hanyalah cadangan saya. Terpulang kepada akak. Tapi andainya menjadi dan dikabulkan permintaa ini, saya teringin sekali terbabit dalam menjayakan drama/filem yang diadaptasi dari novel akak ini. Saya sentiasa mendoakan ianya menjadi kenyataan dan semoga akak selalu sukses dlm kerjaya dan dalam penghasilan karya-karya yg bermutu.

Dari peminat yang begitu meminati LUKISAN JIWA.
Lain dari yang lain, sungguh unik hingga mampu mengeluarkan aura yang tersendiri.
Ain Shaharom.

:::Bila seorang pembaca melayangkan emel dan komen positifnya mengenai novel pertama saya! Ouch, apa saya rasa? Oren dan merah jambu tau!*gedik sekejap! Ngeee!

Alhamdulillah, ucapan dan rahmat sekeliling alam. Tuhan memberikan ilham dan saya membalas ringkas kepada Ain Shaharom dalam emel di Fb dan saya berterima kasih untuk doanya kepada saya. Sungguh dalam tempoh sekarang, saya terharu! Semoga Ain juga berjaya dalam lapangan yang diceburi:::
Emel Ain Shaharom dipaparkan selepas diedit.

2 ulasan:

  1. salam...
    semoga allah memberi kekuatan untuk saudari menuruskan perjuangan dalam bidang penulisan... amin...

    BalasPadam
  2. tahniah dihah...anak sy kita suka dihah

    BalasPadam