Pages

22 April 2012

Mr Pai Epal 28

Mr Pai Epal 28 ! Phewwww, berasap kepala nak siapkan! Tapi mesti you allz semua teruja kan nak baca? Okeylah, jom kita saksikan edisi menarik pertemuan Jasmin dan Yaya ! Seronok betul membuli Jasmin. Ekekeke. Jahat betul saya ! Selamat membaca dan semoga tersenyum suka meski ada sedikit rasa kecewa ! I lebiu semua yang like like dan komen!

user_369523_user_369523_1307926452b6-700

Sudah dua hari Izz Amir tidak masuk ke dalam Pai Epal Cafe ! Dan selama dua hari ini juga aku mencari kekuatan sendiri. Mengubat luka dan sedih di hati dengan kawan-kawan di dapur ini. Adnan seperti biasa, sentiasa membuat lawaknya. Sentiasa membantu ke sana dan ke sini ketika aku mula diberi tugasan memasak oleh Chef Ridzuan.

Dalam hati ini ada sendu sebenarnya. Mendengar cerita dari mulut Adnan. Mendengar juga kisah Izz Amir yang ditekan dengan umi dan papanya.

“Dia seboleh-boleh tak nak tunang dengan Jasmin tu, Yaya!” Adnan mengunyah sebiji epal semasa rehat. Salmi memerhati aku. Dia turut sama rasa sedih dengan berita pertunangan Izz Amir, Ahad ini.

“Oh. Kalau tak nak, janganlah tunang. Habis cerita!” aku menjawab. Sejukkan hati sendiri sebenarnya.

Adnan tarik muka empat belas. “Sampai umi pengsan, masuk hospital! Lagak macam drama, filem Malaysia. Paksa anak tunang dengan Jasmin! Dia dah tak nak, janganlah paksa-paksa kan? Tu, Izz Amir stress memanjang kat rumah sebab Jasmin ajak pergi sana sini. Beli itu ini!”

“Anak orang kaya. Biasalah! Mengada-ngada!” Salmi suap nasi. Lauk asam pedas ikan tenggiri yang sempat kak Hamidah masak di rumah tadi, menjadi santapan Salmi. Baunya memang sedap, tapi seleraku entah mati tiba-tiba!

Memang sudah berhari-hari aku hilang selera makan. Fatin sudah naik risau.

Mulut Adnan kini penuh dengan nasi. Epal diletak atas piring. “Dia tak tahu nak pilih yang mana, Yaya! Iya, aku tahu dia serba salah. Antara umi dan antara pilihan hati!”

Salmi pandang aku. Dia tak jadi menyuap nasi. Diramas-ramas nasi dan aku pandang segelas air yang langsung tidak diteguk. Aku telan air liur. Entah kenapa aku sekarang lebih banyak membisu. Tidak seceria selalu. “Makanlah, Yaya! Janganlah sebab ni, kau murung dan tak makan. Nanti kalau kau pengsan dekat sini, siapa susah.”

Aku geleng kepala. Pura-pura jadi kuat. Lagi dua hari, Izz Amir akan bertunang dengan Jasmin. Rasa sedih menghuni lagi. “Aku tak ada seleralah, Salmi. Kau dan Adnan makanlah. Balik rumah nanti, aku makan!” aku berbohong lagi.

Sumpah! Bila balik ke rumah, aku tidak makan. Aku akan masuk ke dalam bilik. Mencuci bilik air, mandi dan bersolat seperti biasa. Bila Fatin memanggil membantunya menyiapkan makan malam, aku turun dengan lemah longlai. Duduk saja semeja dengan Fatin dan ibu. Berlakon makan supaya ibu mendengar kunyahan aku. Fatin memandang penuh geram kerana aku masih membisu tidak bercerita apa-apa! Dan malam-malam aku minggu ini, dipenuhi dengan mengulangkaji pelajaran, mencuci bilik air, memandang borang Le Cordon Bleu, mencuci bilik air di dapur, membaca buku, mencuci bilik air Fatin, menyanyi sekuat hati di dalam bilik air ibu. Menyental juga bilik air sendiri. Menyerap tekanan lagi dengan latih tubi untuk persediaan kelas minggu mendatang.

Pendek kata, aku isi masa dengan kegiatan mencuci bilik air, mengulangkaji pelajaran dan sebenarnya aku akan menangis sekuat hati di dalam bilik air juga! Pedih, bukan? Dan sampai hari ini, aku masih belum memaklumkan kepada ibu dan Fatin mengenai kata-kata umi kepadaku. Ya, aku sanggup ketepikan rasa cinta aku kepada Izz Amir kerana umi Izz Amir menyebut nama ibu dan Fatin. Keselamatan ibu dan Fatin lebih aku utamakan kala ini. Umi Izz Amir orang berada dan boleh melakukan apa sahaja untuk meraih kasih sayang anaknya sendiri. Kalau aku ini gadis yang dibenci, maka aku tahu, umi Izz Amir boleh menghalangnya dengan berbagai cara.

“Ahad ni kita semua ada majlis kan? Prepare set buffet di rumah Jasmin. Chef Ng siap letak senarai menu pilihan umi Izz Amir dan mama si Jasmin! Hari Sabtu semua kena datang awal siapkan bahan-bahan. Yaya, join kami semua tak?” Adnan pandang mata aku.

Aku geleng kepala. “Ada kelas.”

“Adnan, kau lagi nak bikin panas dan bengkakkan hati Yaya! Boleh tak jangan tanya soalan cepu emas mengenai majlis tunang bos.” Salmi tunjuk penumbuk.

Adnan mencebik. “Iyalah! Aku bertanya saja! Ala Salmi, baru tunang. Kerja jodoh ni semua kerja Allah. Kita merancang. Betul tak, Yaya?”

Aku ukir sengih. Pandang lagi air yang tidak berusik.

“Betul!” aku sengih. Bersemangat tiba-tiba! Pantas aku meyakinkan Adnan dan Salmi. “Aku okeylah! Siapa kata aku tak okey. Masalahnya memang aku ada kelas. Kalau tak memang nak datang untuk persediaan kenduri di rumah Jasmin tu!”

Adnan dan Salmi terus menjamah nasi. Siap berulamkan kacang botol sekali! Wah, meriah pinggan masing-masing.

Dalam hati ada sendu lagi! Bermakna betullah, Ahad ini Izz Amir akan bertunang dengan Jasmin dan enam bulan lagi mereka akan menjadi suami isteri. Dan ketika itu, aku yakin aku sedang berada di Le Cordon Bleu! Melanjutkan pelajaran dan membawa diri. Di mana? Aku sendiri belum memutuskan. Cuma aku mengharapkan redha ibu.

Ah – air mata bergenang lagi. Sampai hati juga Izz Amir tidak menjejakkan kakinya ke Pai Epal Café. Sibuk sangatkah dengan persediaan majlis pertunangannya itu?

***

Chef Fikri mengajar teknik ‘food stylist’ atau lebih tepat penggayaan makanan. Entah apa mood baik chef kacak ini pun aku kurang pasti. Kata chef Fikri, food stylist adalah salah satu cabang kulinari yang mesti diberi perhatian. “Jangan tak tahu, kalau pandai menggayakan makanan yang tak sedap pun, ia boleh jadi mahal dan berbaloi-baloi!”

Aku terkebil-kebil. Tapi angguk macam faham. Haruslah aku membuka buku dan bertanya Chef Aziz di kelas Sabtu nanti.

Oh ya - tadi, aku berjaya membuat pai epal bersos strawberi! Hasil kreatif aku dan Chef Fikri! Chef Fikri ukir sengih bila aku selesai menyiapkan tugasan yang diberi. Aku membalas senyumannya sambil memandang pai epal bersos strawberi “Amacam, sedap kan?”

Dia merasa sambil memerhati dapur yang kelam kabut dengan urusan pesanan. Aku memang tidak akan menyibukkan diri dengan urusan pesanan. Kerana aku dikhaskan membantu semua chef utama dan belajar apa sahaja teknik memasak dengan semua chef. Itu kelebihan aku pelajar di bawah projek biasiswa Yayasan Marjan.

Chef Fikri angguk lagi. “Sedap! Sos pun memikat. Saya suka! Awak dah pandai buat apa ya? Boleh saya tahu?”

Aku tersenyum mendengar pujian dari chef Fikri.

Pantas aku mengulas. “Saya dah pandai buat basic mayonnaise dan honey lemon dressing. Black pepper sauce, lemon butter rice, mango lassy marinated chicken breast dan prawn cocktail!” aku pandang chef Fikri.

“Bagus, Yaya! Sebab hari ni Chef Ridzuan agak sibuk dengan persediaan majlis pertunangan Izz Amir dan Jasmin. Jadinya, saya jadi cikgu awak hari ni. Okey?” sepiring pai epal bersos strawberi yang telah aku buat dihulur ke ruang dapurnya. Berlari-lari pekerja lain merasa. Menjerit-jerit mereka kata suka dan sedap! Aku rasa terharu.

“Yaya buat! Sedap kan?” sempat lagi dia mempromosi.

“Saya okey. Dengan mana-mana chef pun saya okey!” aku membalas segera. Sebenarnya rasa selesa belajar dengan chef Fikri biarpun dia agak pendiam dan pemalu. Chef Fikri berterus terang sekiranya masakan aku kurang menjadi.

“Dan awak okey ke kalau Izz Amir bertunang dengan Jasmin?” bola mata kami bertentangan. Soalan cepu emas lagi!

Erk!

Aku angguk lagi. Jadi mak angguk pun ya! “Saya okey! Dan saya akan terus belajar di sini. Yaya kuat! Kata arwah abah!” dan aku entah rasa sebak. Buat-buat tersenyum lagi sambil menanti arahan chef Fikri.

“Saya tahu mengenai hubungan awak dengan Izz Amir ni pun dari dia sendiri. Err, nanti sambil saya ajar awak masak, awak dengar cerita saya mengenai Izz Amir. Boleh?” chef Fikri menambah hiba. Rasa nak menjerit pun ada. Tapi entah kenapa aku angguk lesu macam tidak ada perasaan lagi. Apa lagi yang nak diceritakan mengenai Izz Amir?

+Sudah-sudahlah Yaya! Buang perasaan terhadap Izz Amir jauh-jauh! Bina semua kehidupan yang baru.
-Ya, bina kehidupan baru. Bina kenangan baru. Bina kekuatan baru.
+Tapi jangan bersedih lagi, Yaya!
-Tak… Yaya tak sedih. Cuma Yaya rindu dengan Izz Amir. Salahkah kalau Yaya rindu?
+Tak salah Yaya. Merindui seseorang itu bukan kesalahan besar Yaya.
-Dan Yaya rasa macam mahu lari laju ke Uganda. Melarikan diri dari kebenaran dan detik yang bakal mendatang. Mampukah Yaya hadapi segala ini?
+Yaya mampu! Fighting Yaya! Fightinggg!

Aku tarik nafas. Memberi senyuman. Sedia menerima arahan. Mencari semangat untuk diri sendiri. “Okey chef. Saya sedia memasak dan belajar hari ni! Menunya chef?”

Chef Fikri tersenyum lagi. Dia mengangguk. “Kambing Morocco dan Nasi Mandy! Kita juga akan belajar membuat tomato salsa, mango pudding dan satu kuih tradisional iaitu lompat tikam! Suka?”

Mata chef Fikri melekat di atas kertas yang diberikan oleh Chef Ridzuan. Aku tahu itu adalah jadual pembelajaran aku dan telah bersusun menu wajib yang perlu mereka ajari kepadaku. Aku perlu memahami berbagai teknik masakan dan membuat berbagai pembaharuan dalam resipi. Jika awal-awal kemasukanku dahulu, asyik sahaja aku mengupas kulit bawang dan kentang. Hiris itu dan ini sampai naik bosan dan muak! Tetapi lima bulan ke atas, aku sudah diberi tugas sebagai pembantu utama semua chef! Sehingga menangis dimarahi chef Rita! Sumpah, memasak bersama chef Rita buat aku rasa nak terkencing selalu! Takut!

Tetapi, aku bangga betul sebab sudah berdiri dan duduk sama level dengan semua chef di Pai Epal Café! Wah! Aku telan air liur. Serta merta jawapan bergema dan entah kenapa senyuman Izz Amir terus menghiasi minda ini. “Suka!”

Semangat baru bermula. Dan menjadi satu kebanggaan kerana setiap tugasan yang diberikan oleh chef Fikri berjaya aku lunasi dengan baik. Salmi sesekali membantu dan Kartina yang semakin rapat turut sama menjeling-jeling segala gerak kerja aku. Jika ada teknik yang belum aku mahir, maka Kartina sudi menghulurkan bantuan. Salmi juga menjadi panduan.

Sebenarnya ada hikmah di atas segala apa yang terjadi. Jika aku kehilangan Izz Amir, tetapi Allah swt anugerahkan aku Kartina, Salmi dan Adnan sebagai teman rapat di sini.

Ketika membuat dressing terakhir untuk Nasi Mandy, aku terdengar jerit pekik seorang wanita dan seorang lelaki. Di tengah-tengah Pai Epal Café. Tetapi aku buat-buat tidak peduli. Pastinya pelanggan bergaduh sesama mereka. Suara wanita berkenaan kuat lagi. Melekat betul-betul di dalam telinga. Aku juga buat tidak peduli.

Dan bila aku amati suara lelaki berkenaan, aku tahu itu suara Izz Amir. Dan selama beberapa hari tidak mendengar suaranya, rindu seolah terus terbang melayang! Dan kerana aku betul rindu melihat wajahnya, aku segera memusingkan tubuh ini. Nasi Mandy aku tinggalkan di dalam mangkuk hidang. Chef Fikri juga melangkah menyaksikan aksi entah apa yang tidak aku pasti.

Semua pekerja Pai Epal Café berpusu-pusu ke pintu kayu! Masing-masing tercegat memerhati dan mendengar suara nyaring wanita berkenaan. Terpekik terlolong.

Suara berkenaan semakin mendekati telinga ini. Kuat. “Okey, siapa Yaya? Cakap dengan I, siapa Yaya?”

Nama aku sedang disebut. Dan sepantas kilat aku mampir ke arah semua pekerja yang mengerumuni pintu kayu. Ada juga yang meneropong melalui lubang kecil dan pintu kaca. Bila aku melangkah, semua pekerja memberi aku laluan. Aku kesat jemari aku. Chef jacket sedikit berbau Nasi Mandy.

“You jangan buat kecoh lagi dekat sini, Jasmin!” suara Izz Amir pula kedengaran. Ditariknya lengan Jasmin dengan kuat. Tetapi Jasmin merentapnya semula. Dan ketika kaki aku tepat di tengah pintu kayu, Jasmin memandang aku dengan penuh marah! Wajahnya merah.

“Siapa Yaya?”

Kaki aku melangkah setapak ke belakang. Jantung berdebar-debar dan Izz Amir memandang aku penuh rusuh! Dia meraup wajahnya. “Kita balik, Jasmin. Janganlah buat malu I di sini. Jom balik!” ditarik lagi lengan Jasmin.

Chef Fikri berdiri di sebelah aku.

Aku malas mahu menegangkan suasana dan memalukan Izz Amir. Aku segera berpusing dan masuk kembali ke ruang dapur. Chef Fikri terus menjejaki aku. “Yaya!” panggilnya.

Dan telinga terus memerangkap suara Jasmin. “Oh, yang tu rupanya Yaya kesayangan you ya! Penipu! You dah setuju nak tunang dengan I, tapi hati dan jiwa you milik Yaya budak dapur tu ya! Kita tengok siapa yang menang hari ni!”

“Jasmin!” Izz Amir menjerit. Semua pekerja lintang pukang lari ke dalam semula. Kesemua pekerja memandang aku dengan rasa serba salah. Adnan buat-buat menghiris bawang. Salmi pula berjalan sebelah aku. Chef Rita tersengih macam kerang busuk.

Chef Ng terngaga!

Chef Ridzuan terkebil-kebil!

“I tak akan puas hati selagi I tak dengar penjelasan dari perempuan murahan tu!”

Aku yang mendengar jadi sebak! Sungguh dihina sebegitu sekali.

“I kata balik. Balik! Jangan buat masalah dekat café I, Jasmin!”

“You dah mengaku depan semua yang Yaya kesayangan you, bukan? Okey, sekarang I nak dengar dari mulut dia sendiri! I nak tengok, siapa yang gatal sebenarnya! Dan you kena ingat Izz, sampai bila-bila, you milik I!”

“Jasmin! Balik!”

“Nama I Jasmin! Dan I tak akan balik selagi mata I tak melihat wajah kesayangan you tu!”

Dan keadaan dapur menjadi senyap sepi. Seperti dilanggar garuda dan selepas kejadian tsunami. Aku berdiri memandang Nasi Mandy yang selesai dibuat. Chef Fikri menjeling aku dan dengan isyarat mata, menyuruh aku ke belakang.

Pantas aku berjalan ke arah Adnan dan beberapa orang pekerja dapur yang sibuk menghiris bawang. Aku tidak mahu melibatkan diri dengan pergaduhan ini. Dan baru sahaja kaki aku melangkah, tangan kiriku direntap kasar!

Berhadapan dengan Jasmin dan Izz Amir di belakangnya. Mata kami bertentangan untuk kali pertama dan aku menelan air liur. Jasmin sedang tarik nafas. Dada aku berdebar-debar!

"Yaya ya?” Jasmin bertanya penuh sinis. Bola mata aku tepat menjamah hidung mancung Jasmin dan beralih mencari wajah Izz Amir.

“Kenapa cari saya?” soal aku penuh yakin. Tetapi sebenarnya aku sedang mencari bala. Jika beberapa hari lepas, aku bertemu dengan umi Izz Amir, hari ini aku bertentang mata pula dengan Jasmin.

Kembang kempis hidung Jasmin. Bibirnya lancang lagi, “You bukan pilihan umi. Dan you, Yaya! Beringat sikit sebelum merampas kekasih orang lain. Tak sedar diri!”

“I tak rampas kekasih orang lain. You yang tak sedar diri!” bentak aku tiba-tiba. Aku genggam jemari. Aku pandang Izz Amir yang menarik lagi lengan Jasmin.

“Jangan gaduh dekat sini, Jasmin! Pleaselah!” Izz Amir memandang aku. Sempat dia melirik matanya supaya aku berlalu. Bibirnya turut sama mengarah.

“Hei, kalau kau tak rampas Izz Amir pun, kau kena ingat yang Izz Amir tak akan jadi milik kau sampai bila-bila.” Kata ganti I bertukar menjadi kau pula.

Wah! Jasmin memang bikin panas!

“So?” tanya aku. Sengaja menambah bahang di hati Jasmin.

“Izz Amir milik I. Lusa kami bertunang. You, jangan bermimpi, okey!” dia tolak bahu aku. Kaki aku terus melangkah ke belakang.

“I tak pernah bermimpi! Dan untuk makluman awak Jasmin, ya saya sayangkan Izz Amir dan dia sayangkan saya seperti apa yang dia cakap dekat you. Puas hati?”

“Youuuuu!” Jasmin separuh gila. Tiba-tiba suaranya meninggi.

Aku melangkah laju ke arah Jasmin. Apa akan jadi selepas ini, jadilah! “Kenapa? Tak puas hati! Kami berdua berangan ada anak sebelas orang! Duduk dalam rumah mewah dan makan ikan siakap tiga rasa! You, pergi lari ke Uganda dan duduk sana bela harimau. Tak tahu malu datang sini jerit-jerit macam orang gila!” Wah, aku dengan beraninya melawan Jasmin. Entah kenapa siap ada anak sebelas orang dan ikan siakap terbabit sekali!

Tubuh langsing Jasmin aku perhati. Sudahlah pakai baju tak cukup kain! Perasan cantik!

Dahi aku pula menjadi sasaran jari telunjuk Jasmin. “Perempuan murahan. Perasan cantik sedangkan kerja dekat ceruk dapur. Dahlah bau busuk! Heiiii, sekali kalau kau sentuh Izz Amir, kalau kau pujuk rayu dia supaya dia datang kembali dekat kau, kau siap! Ini Jasmin Dato Majid!”

Melampau betul minah ini! Aku geram dengan kata nista Jasmin. Kalaulah dia ini adik aku, sudah lama aku lempang dia laju-laju! Mata aku cepat menangkap semangkuk bawang yang telah dimesin dan semangkuk cili juga yang siap diproses. Dengan gagahnya aku mengangkat!

Izz Amir menjerit. “Yaya!”

Akhirnya bawang yang siap dimesin, aku jatuhkan ke atas kepala Jasmin. Cili yang merah di dalam mangkuk turut sama aku curahkan di atas kepala Jasmin. Sekelip mata semuanya terjirus ke atas tubuh Jasmin! Dan seketika suasana dapur menjadi hening.

“Lelaki yang kerja dekat ceruk dapur nilah yang kau gila-gilakan! Perempuan gila!” aku tersenyum penuh puas. Kali ini bergaduh bukan tarik menarik rambut dan bukan lempang melempang. Tetapi, dicurahkan dengan cili dan bawang!

Jasmin menjerit histeria. Izz Amir kelam kabut! Gelak ketawa kedengaran dan kemenangan berpihak di tangan aku.

“Yaya! Keluar Yaya! Keluar!” Izz Amir kuat memberi arahan. Mukanya merah memandang aku dan jemari Izz Amir mengusap-ngusap rambut Jasmin yang dipenuhi bawang bersama cili mesin. Cukup membuatkan aku yakin yang dia memang ada perasaan terhadap Jasmin. Aku berdiri dengan rasa puas hati. Memandang Izz Amir dengan penuh rasa kecewa. Sepatutnya dia tersenyum suka kerana aku sudah menewaskan Jasmin.

“Keluar!” jerit Izz Amir lagi! Dan aku terkedu tiba-tiba. Entah apa yang merasuk fikiran ini, aku tidak tahu! Entah di mana datangnya kekuatan melawan sikap gedik Jasmin pun aku tidak tahu!

Sekalipun Izz Amir memarahi aku, tetapi aku cukup puas hati!

Dan aku melempar mangkuk yang telah kosong itu ke tepi.

“Ya, memang saya akan keluar! Keluar dari hidup awak, Izz Amir!” tegasku dan aku melangkah penuh puas!

Suara Jasmin merengek memanggil Izz Amir terus membuatkan aku sakit hati! Aku memandang Chef Fikri yang bulat matanya memandang aku!

17 ulasan:

  1. akak........ xsuker izz.... nak zain yg manis tu....

    BalasPadam
  2. suke nak lagi ape yg akan terjadi
    seterusnya.

    BalasPadam
  3. Bencinya dekat Izz Amir!!!!!
    Sanggup halau Cik Yaya Sayang...
    Syabas Cik Yaya SaYang sebab berjaya buat Jasmin histeria...
    Padan muka Jasmin!!!!hahaha...
    (gelak jahat)

    BalasPadam
  4. Tanpa Nama22/4/12 22:34

    WAH SUPERB TERBAIK AAH YAYA. THUMBS UP LAH.HAHAHHAHAHA.PADAN MUKA YASMIN TU. CREDIT 4 U MARDIHAH ADAM. CEPAT2 SAMBUNG EK.

    BalasPadam
  5. hahahaha. rasanya tak cukup lah yaya buli jasmin tu. hehehe. suka bila yaya cakap

    BalasPadam
  6. that's my Yaya...!! cayalah yaya...gedik sgt jasmin ye...huhhh!!

    BalasPadam
  7. Tanpa Nama23/4/12 01:17

    erghh..cik writer sila apdet cepat2..tak tido mlm ni dok pikir ape jadi nanti..

    BalasPadam
  8. Bagus tindakan yaya, ingat zaman kuno ker nak tarik2 rambut, mellonium ni capai jer apa yg ada.

    BalasPadam
  9. Aishas Sufiah23/4/12 08:38

    suka sgt bila Yaya kata akan klr dr hidup Izz..nak tgk mcmana merana lak Izz tuuu...
    Yaya..chaiyok!!! pergi belajar keluarnegara jauh dr Izz...

    BalasPadam
  10. annys halim23/4/12 10:10

    ee..geramnye kt izz ni... tinggalkan jer iz tu yaya...
    nk zain la dgn yaya...xsuka iz...huh
    cik writer update la cepat ye...xsabau nk bca lg ni...besh2 :)

    BalasPadam
  11. Oh terima kasih atas komen semua. Lebiuuu..kita tunggu sambungan minggu lepas dan tunggu kisah Yaya ya.

    Jangan sedih-sedih semua. Nanti I yg tacing. Hehehe

    BalasPadam
  12. eee x gentleman langsung si izz tu

    BalasPadam
  13. ainulrida24/4/12 00:20

    Aduh, Mardihah. Apa you dah buat hari ni???? ((TENSION)) geramnyer dgn Jasmin & Izz. Saya tak suka lelaki yang tak tetap pendirian & lembik.

    BalasPadam
  14. Ahkak RSL24/4/12 16:57

    ARRRRGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHH!!! Nak lempang Izz boleh? Tak suke lelaki lalang! Eee... siyes sakit hati! Teringat pulak kisah lalu diri ahkak! Arrgghhh sadisss... Jasmin memang tak tau malu. Tak nak kawan Dihah! Buat episod sakit hati! HUH!!

    BalasPadam
  15. @ainulrida Ops..sorry buat awak tensionkan Izz. Hehehe. Nanti kita tunggu sambungannya okey! Hehehe..

    BalasPadam
  16. @Ahkak RSL Janganlah lempang mr pai epal saya! Hehehe. kesian dia ahkak! nanti kita tunggu apa berlaku seterusnya.

    Kak Na..Izz tak tahu nak pilih mana. tapi hati masih sayangkan Yaya. Yaya kan cik yaya sayang di hatinya. heheh

    BalasPadam
  17. @Aishas Sufiah Nanti kita tengok kecewanya Yaya! Hehehe. Eh eh...bagi suspen pulak saya ni ya! haipppp

    BalasPadam