Pages

07 Disember 2011

Kaver Mahu Memeluk Bulan



Bila ada kaver sendiri dan tajuk novel sendiri, baru rasa macam semangat menggunung tinggi. Walaupun tak berapa cantiklah kan. Hahahaha. Plot-plot Mahu Memeluk Bulan memang dalam kepala. Jadinya, perlahan-lahanlah saya menulisnya. Tapi, hero saya untuk projek ini kira bolehlah! Kacaklah! Ngeeee…

MMB tak akan ada setiap minggu. Nanti pembaca pening kepala pula ya! Tapi, harap-harap tak peninglah kan, sebab semua pembaca boleh pilih mana satu pilihan hati untuk dibaca. Ceh! Siap promote. Senarai manuskrip saya memang banyak untuk diketengahkan. Kita tunggu masa dan detik yang sesuailah ya untuk saya umumkan barisan calon-calonnya.

Mula-mula berkecimpung dengan dunia e-novel ni, saya pening kepala lah juga. Tengok blog adik-adik penulis lain, wah – hebat-hebat belaka. Siap ada gambar hero, heroinnya. Sekali dengan kaver-kaver ciptaan mereka. Kiranya, penulis e-novel ini lebih kreatif untuk memasarkan produk mereka. Persaingan sihat, sokongan penulis antara penulis saya kira satu perkara positif untuk penulis-penulis baru macam saya ni. Pembaca semestinya mahukan hero kacak, heroin cantik dan paparan kisah-kisah yang memeranjatkan setiap minggu. Saya mula-mula tu agak pening jugalah sebab berfikir, acanerlah mereka ni boleh siap buat kaver ya? Lepas tu menghimpunkan ramai peminat-peminat mereka. Oh, rupa-rupanya saya yang ketinggalan zaman dan selalu syok sendiri. Hwa Hwa Hwa.


Menulis bukan senang. Terus terang saya sebenarnya sedang mencari identiti diri dalam bidang ini. Saya baru bertapak dalam erti kata sentiasa belajar. Kecewa bila proposal ditolak itu juga sebenarnya membawa saya semangat untuk mencuba genre baru dan penerbit yang lain. Akhirnya saya rasa lebih senang dengan e-novel seperti sekarang ini. Tidak ada sekatan untuk gaya penulisan dan saya tenang menzahirkan Mr Pai Epal dengan bentuk yang sekarang ini. Dengan harapan semua terhibur dan saya berpuas hati.

Banyak sebenarnya mahu saya coretkan, tetapi masa agak terhad. Peminat Yang Terindah mesti muka monyok sudah. Hai, manalah ya sambungan seterusnya? Sebenarnya dah siap, tapi saya sedang edit bagi cantik sikit ayat-ayatnya. Saya pun tak sabar nak publish Yang Terindah. Nanti naaa.

Saya bercuti 3 hari! Seronok bahagianya! Bolehlah menulis tenang-tenang sambil bercuti dengan encik abang! Mahu menyedut udara pantai, lihat gelagat orang dan memandang alam! Kemudian isi masa lapang berdua ke kenduri kahwin sana-sini. Dari sudut rasa hati, penghargaan kepada semua pembaca setia. Tak kira Mr Pai Epal dan Yang Terindah. Saya rasa macam mimpi lagi! Kerana kalianlah semua, saya sedang berdiri tegak dan sentiasa bawa impian nan satu ini.


Menulis itu akan jadi bahagia bila kalian senang dan tersenyum. Bahagia bila kalian memanfaatkannya. Saya tidak mahu lupa dan tidak akan lupa pada blog yang menjadi teman saya ini. Banyak jatuh bangun saya di dalam blog ini. Seolah-olah saya pula rasa macam nak terbang pergi memeluk bulan! Ceh! Tiba-tiba ayat emosi, kau!


Okeylah, tak mo cerita panjang-panjang lagi. Tata!


Salam comel-comel semua.

2 ulasan:

  1. arasnieryie@19958/12/11 00:31

    well...ermmmz,wish you luck bebeh!...err,hppy holiday yea.

    BalasPadam
  2. terima kasih arasnieryie@1995, sayang awak! baru lepas berenang-renang ni! hehehe

    BalasPadam