Pages

05 Disember 2011

Mr Pai Epal 10



Okey alls, bersambung lagi daaaaa...Mari senyum beramai-ramai dengan entry ke 10 Mr Pai Epal. Diam tak diam, akhirnya sudah bab 10 dah saya menaip. Macam magic kan? Alhamdulillah, tapi seriuslah, karya ini di penulisan2u terhenti sampai bab ke 6 sahaja. Tak tahu kenapa? Sudah 2 minggu saya ternantikan ia keluar. Tak keluar-keluar juga! Haish!

Perjuangan perlu diteruskan. Keluar tak keluar belakang kira! Saya akan tetap menyambung Mr Pai Epal sampai ke penghujungnya! Fighting!

Eh eh, terima kasih buat pengomen tegar, pembaca senyap saya. Juga pengunjung-pengunjung yang sampai sekarang comel-comel belaka. Komen-komen ada yang tak sempat saya balas. Nanti saya balas, okey?

Last but not least, ceh, tulis orang putih nampak..hehehe, terima kasih yang menyokong! Yang sentiasa tanya, bila nak sambung mr pai epal 10 ni, Dihah? Ini dia sambungannya. Taraaa...Salam sayang untuk semua. Suka tak sambungan ni? Ceh!


1-2



Mata terkebil-kebil. Aku pandang bilik luasku. Pantas, aku bangun menarik gebar ke dadaku. Posisiku sudah dalam keadaan duduk. Kaki melunjur ke hujung katil. Lampu tidur segera aku pasang. Kenapa mataku tidak mahu lelap ? Terlalu kenyangkah aku ? Aku gemuruh ? Aku terkejut dengan apa yang mr pai epal itu luahkan ? Aku terkejut kerana lampu lip lap lip berbentuk epal di sepanjang jalan itukah ? Lagi-lagi pizza hut yang menyelerakan. Atau kerana kejiwangan lelaki itukah ? Ah, kusutnya fikiranku !

Epal hijau di sebelah lampu tidurku segera aku ambil dan menjadi tatapan mataku. Aku tenung seolah-olah boleh menembusi ke mana sahaja destinasi. Perutku masih lagi terasa kenyang dengan rasa Pizza Hut yang menyedapkan. Alhamdulillah, kenyang ! Tapi sekali lagi aku musykil kerana sikap baiknya. Pantas aku menolak gebar, bangun membawa epal berkenaan bersamaku dan menuju ke tingkap. Aku menyelak langsir dan membuka tingkap berkenaan. Memang betul ada ! Ya, memang ada ! Skuterku memang ada dan aku raba perutku. Memang sedang berdendang-dendang pizza hut di dalamnya. Sendawa pun masih berbau segala macam benda yang aku makan beberapa jam tadi.

Ini bukan mimpi, Yaya ! Aku terkebil-kebil. Pantas aku menutup kembali jendela. Menarik kembali langsir dan berjalan perlahan ke katil. Aku menarik gebar semula, membawa tubuhku terus ke atas katil yang bersedia. Rambutku yang bertocang dua aku betulkan. Epal kembali aku letakkan di meja kecil. Lampu tidur segera aku ‘off ‘kan suisnya.

Aku pandang epal berkenaan walau dalam keadaan samar-samar kegelapan. Hatiku lantas berbisik, ‘Wahai epal, bukankah elok jika kau berubah jadi wajah Izz Amir?’ Aku tersenyum perasan ! Sumpah perasan ! Aku tersenyum lagi. Bukankah tadi dia kata aku ini bulan, matahari dan bintangnya ? Lelaki itu hilang akalkah dengan segala apa yang dia cakapkan ? Selesai sahaja kami makan-makan dan berkemas, Izz Amir pantas mengikut aku sampai ke skuter. Sempat juga dia berpesan, “Hati-hati ya cik Yaya sayang ! ”

Aku terkedu lagi. Buat-buat tersengih konon-konon control ayu! Konon-konon control diri supaya tidak pengsan lagi. Tetapi kaki aku sudah menggigil gila! Tidak pernah ada lelaki dengan penuh tawaduk dan gentlemannya menemani aku sampai ke skuter dan boleh kata ‘hati-hati’ lagi! Rasa nak tergelak pun ada. Gelak bagaimana ya? Hahahaha? Hihihihihi? Hohohohoho? Sambil tutup mulut, pandang wajah kacak dia dan berkata, 'awak ni kelakarlah!' Begitukah ? Tapi, selepas berfikir dua tiga kali, aku mendiamkan diri dan mententeramkan diri untuk tidak membalas apa-apa. Aku harus berlagak jual-jual mahal ! Kata nek Pa setahun lepas cukup-cukup aku ingat, ‘Orang perempuan ni Yaya harus jual mahal sikit!’

Ah, tiba-tiba rindu pula dengan nek Pa di kampung dan air terjun yang menyejukkan itu! Apa khabar nek Pa ya? Sihatkah dia dengan pak busu di sana?

+Tarik nafas, Yaya ! Rileks !
-Banyak engkau punya rileks ? Nak tercabut jantung aku dah ni !
-Cuba tersenyum. Istighfar macam selalu. Tasbih banyak kali. Tahmid dan takbir banyak-banyak. Ini dugaan namanya Yaya
+Dugaan ? Iya sangatlah dugaan ! Ini bukan dugaan tahu tak ? Ini namanya bala ! Bala ! Kalaulah ibu tahu ada lelaki jiwang-jiwang, say sayang dengan aku, say aku ni bulanlah, bintanglah, mataharilah ! Haih…bala ! bala !

Tadi, dia dah bertukar jadi mat jiwang. Berbulan dan berbintang bagai ! Hei, sudahlah kacak, buang tabiat banyak-banyak ! Akhirnya aku tersenyum sambil angguk dan angguk lagi. Aku sarung helmet baru yang dia belikan dan katanya ini hadiah untukku! Terharu banyak.

Kata ibu, sesiapa yang membantu kita, kita harus hulurkan senyuman dan mendoakan kebahagiaan dia. Aku pandang dia yang memerhatikan aku menaiki skuter. Fatin dan Lily sudah menanti dengan skuter masing-masing. Aku tahu, itu semua skuter pinjaman kepada mereka.

Aku memberikan senyuman, “Terima kasih banyak-banyak sebab sudi ambilkan skuter saya. Siap lagi tuan berikan saya helmet dan belanja makan ! Juga bagi ucapan hati-hati pada saya. Eeee, saya selalu konpius dengan sikap tuan ! Terlalu baik! Saya doakan apa pun impian tuan akan dimakbulkan Ilahi!”

Matanya membulat besar. Apa pasal?

“Tadi awak panggil saya Izz. Ni tuan pula. Awak jangan panggil saya tuanlah ya! Segan saya! Panggil saya Izz!” Tersengih sambil pandang muka aku. Pula tu, tak lepas-lepas dia pandang mata dan hidung mancung aku! Gila! Lelaki ini memang gila!

Eh, saya punya sukalah. Izz ke, tuan ke, bos ke, lelaki pembuli ke, mr pai epal ke…” aku buat muka sepuluh sen. Lantas skuter kesayangan aku hidupkan enjinnya. Bibirnya sudah muncung ke depan! Atas rasa tidak puas hati kerana aku memanggilnya tuan! Ah, gasak! Aku geli geleman tengok dia tersengih macam kerang busuk bila aku memanggil dia dengan nama, ‘Izz’. Tapi serius, dia kacak kala ini! Dia memeluk tubuhnya. Masih dengan senyuman memandang aku !

“Okey, panggillah apa sahaja. Asalkan awak akan terus berkawan dengan saya. Impian yang awak doakan untuk saya tu saya harap termakbul! Cik Yaya sayang nak tahu apa impian saya?”

Aku betulkan tali helmet sekali lagi. Aku menoleh memandangnya yang masih tersenyum. Eeeee, kacaknya! Tengok rambut dia, ouch! Memang betullah handsome. Boleh tak tidur malam dibuatnya!

Aku tarik nafas mengawal diri, “Saya tak nak tahu impian tuan!”

“Tapi saya tetap nak beritahu!”gertaknya dan memandang aku. Aku terkebil-kebil.

Lelaki itu pantas menyambung bicaranya,“Impian saya ialah, awak akan teman saya makan setiap hari! Masak untuk saya sedap-sedap. Selalu buat saya tersenyum macam sekarang ni dan teman saya setiap detik dan waktu! Awak dan saya. Hanya kita berdua. Dan kita berdua akan duduk di dalam sebuah rumah mewah dengan ada anak-anak bersama! 11 orang. Mesti comel kan?”

Gila. Lelaki ini memang gila! Mataku terbeliak besar memandangnya dan aku lantas menggeleng-gelengkan kepala. Oh, tidak! Ini bala! Ini memang sah-sah bala!

“Gilalah awak ni! Kalau impian awak sebegini rupakan, saya akan pengsan dan masuk hospital! Nak teman awak? Makan hari-hari? Masak untuk awak? Anak 11 orang? Gila! Awak memang gila! Haaa…tunggulah lapan tahun lagi! Takpun tunggulah sampai kiamat!” tanganku menggigil. Dia memang sengaja mahu menduga, sengaja mahu mengusik-ngusik aku.

Sebelum aku menekan minyak, belakang skuterku ditahan olehnya. Rasa mahu gugur jantung ! Rasa mahu lari jauh-jauh dari melihat panahan matanya yang ajaib itu. Aku menoleh ke belakang dan tubuhnya yang nyaman dengan haruman minyak wangi. Dia tersenyum sambil mengenyit matanya, “Selamat malam cik Yaya sayang. Kalau tunggu awak lapan tahun, seumur hidup pun, saya akan tetap tunggu! Nanti rindu saya ya!”

Saat itu, rasa macam skuter ini mahu jatuh! Rasa terhoyong-hayang lagi tubuh badanku. Rasa mahu tercabut jantung, mata, dan gugur bulu mata aku! Astaghfirullah. Aku beristighfar banyak kali. Tak stabil rasa diriku kala ini. Lelaki gila!

Kenangan beberapa jam tadi akhirnya menghilang. Bibirku masih tersenyum! Rasa senang pula dengan usikan manisnya dan adakala kelakar melihat telatah lelaki itu. Haish, mr pai epal yang banyak buat kisah manisnya denganku. Selalu mentraumakan aku! Huh! 11 orang anak? Itu pasukan bola sepak! Argh!!!!

Aku mengiring ke kiri memandang lagi epal yang dia berikan. Bibir aku tersenyum lagi.

Telefon bimbit yang berada di sebelah epal hijau dan lampu tidurku tiba-tiba berbunyi. Aku capai segera. Aku sudah terlentang sambil mata memandang skrin telefon nokia 3310. Inilah telefon paling canggih untuk aku berhubung dengan Fatin dan kawan-kawan. Ah, asalkan boleh menelefon dan memberi sms sudah mencukupi bagi aku. Nombor telefon yang tidak dikenali itu aku biarkan. Akhirnya deringannya berhenti.

Telefonku berbunyi lagi untuk kali yang kedua. Aku tatap lagi nombor berkenaan. Siapa? Mengapa pula kali kedua masih dicubanya?

Aku tekan punat hijau. Aku dekatkan telingaku dengan telefon murah kesayanganku. Warna merah jambu dan ungu kulitnya. Itupun Fatin yang membelikan sarung telefonku ini.

“Assalammualaikum!” suaraku keras macam kayu!

“Waalaikumsalam cik Yaya sayang!” aku ternganga. Berfikir seketika suara siapakah ini? Sepantas kilat aku bangun dan terus duduk bersila. Gebar aku tarik sampai ke dadaku. Rasa macam nak menjerit mendengar suaranya dan memang sah ini mr pai epal. Siapa lagi yang memanggil aku dengan gelaran cik Yaya sayang kecuali lelaki itu! Memang sah, dia!

Eh, eh, mana awak dapat nombor telefon saya ni?” biji mataku rasa mahu terjojol keluar. Dada berombak bersama jantung berdegup-degup laju.

“Saya tanya maxis, celcom, digi dan semua syarikat telekomunikasi dalam Malaysia ni nombor telefon awak. Alhamdulillah, akhirnya dapat!” suaranya memang gemersik! Menikam-nikam diriku. Rasa tegak bulu roma.

Mataku lagi terkebil-kebil. Aku garu kepalaku yang tidak gatal. Apa pula yang lelaki ini mahukan malam-malam buta begini?

Terdengar dia ketawa! Lagi aku rasa suka! Haish! “Awak nak tidur ya?” soalnya.

“Habis, tuan ingat saya sedang betul basikal ke?” lancang mulutku dan membuatkan lelaki itu ketawa lagi. Aku ini kelakarkah?

“Tuan ni memang suka ketawa dan ketawa saja ya?” Pantas aku bertanya.

“Taklah. Saya ketawa sebab awak kelakar!”

Sah anggapanku.

“Tuan telefon saya ni, nak apa?”

“Saja, buang masa!” jawabnya.

Eh, eh dia ni! Main-main pula. Habiskan bil telefon malam-malam, buat apa? Lebih baik tidur! Mimpikan akukah. Mimpi pergi bulankah. Pergi planet Pluto pun ada faedahnya.

“Kalau buang masa, baik tuan tidur. Esok tuan dan saya nak kerja. Saya dah mengantuk ni.” Aku buat-buat menguap. Tapi sebenarnya mataku membulat besar kerana terkejut beruk!

“Eh cik Yaya sayang! Janganlah letak telefon dulu. Saya nak tanya awak satu soalan ni. Sekejap saja, please!”

Aku gigit bibir. “Soalan? Soalan apa ya?” Jantungku sudah berdebar-debar. Serta merta wajah kacak dan senyuman lelaki ini muncul di depan mataku.

“Rindu saya tak?” suaranya perlahan tetapi menjahamkan proses pencernaan dan segala proses pernafasanku.

Gulp!

Kaki kejang! Otot rasa kaku! Aku terdiam.

“Cik Yaya sayang? Oooo cik Yaya sayang!” dia panggil aku yang gugup. Aku yang ternganga lagi.

“Gila!” jawabku sepatah dan membuatkan lelaki itu ketawa. Itu sahaja perkataan yang mampu aku keluarkan dari kerongkongku yang tersekat-sekat.

Iya, kan saya mengaku saya gila! Gilakan awak!” Kata-katanya disambut tawa yang besar. Aku pula terkulat-kulat dengan menyengih!

“Okey, habis soalan pertama. Saya mahu tidur!” gesaku. Mahu segera meletak telefon agar aku tidak pengsan lagi.

Eh, sekejap! Ada soalan lagi!”

“Ada lagi?”

“Ya, ada!” suaranya perlahan. Menembusi lagi pankreasku! Rasa aku mahu terbang tinggi menggapai bintang dan memeluk bulan. Oh, seronoknya ada lelaki sukakan aku. Pula tu dia sanggup telefon semua syarikat telekomunikasi untuk mencari nombor telefonku.

Lelaki itu pantas mengeluarkan suaranya yang lemak merdu bagai buluh perindu, “Kedua, saya mahu ucapkan terima kasih sebab awak temani saya makan tadi. Saya seronok mengenali awak, cik Yaya sayang! Ketiganya, serius saya rindu dekat awak!”

Ada bunga api meletup-letup, terpancar meriahnya depan mataku! Rasa macam sedang menyambut kemerdekaan negara pula di Dataran Merdeka! Kalau dia serius berkata begitu, aku pula serius mahu pengsan lagi!

“Saya nak pengsan! Saya nak pengsan lagi!” ucapku buat dia ketawa! Aku pegang dahiku dengan belakang jariku, panas tiba-tiba!

“Tuan, saya rasa nak demam!” sambungku. Dia diam di hujung talian.

“Serius, cik Yaya sayang! Saya serius!” sambungnya lagi.

“Oh tuhan! Awak memang gila!” aku masih rasa terawang-awangan. Bilikku tiba-tiba dipenuhi dengan bunga ros mekar. Taman bunga berkembang sewanginya kini!

Dengan suara lembutnya lagi, “Baiklah, asalkan saya mengaku dan awak dengar sendiri dari bibir dan mulut saya! Cik Yaya yang saya sayang ni, selamat tidur ya! Selamat malam dan mimpi indah-indah, okey!”

Errr…errr…” aku tergagap-gagap.

“Kenapa? Cik Yaya sayang nervous ya?” terdengar dia ketawa. Dan terus ketawa. Ala, comelnya!

“Selamat malam!” pantas aku membalas.

Sweet dream. Esok kita jumpa lagi!”

“Eh, saya tak mahu jumpa tuanlah! Esok ke, lusa ke, tulat ke. Saya tak mahu lagi dah! Nanti saya yang gila!”

“Cik Yaya sayang!” dia mengeluh. Pinta simpati lagi.

“Ibu marahlah! Saya tak suka!”

“Baiklah, kalau begitu, esok saya datang rumah awak!” Pekiknya ke telingaku.

Talian akhirnya diputuskan. Erk! Aku ketap gigiku. Geramnya! Entah apa lagi rancangannya kelak? Mahu datang ke rumah? Gila! Lelaki ini memang gila.

Aku betulkan kedudukan tubuhku untuk baring semula dengan selesa. Bilik gelap dan samar-samar cahaya sedikit sebanyak membantu aku merenung telefon bimbit yang aku letak di sebelah kiriku. Aku cuba lupakan perbualan antara aku dengan lelaki berkenaan. Mahu tidur dengan nyaman. Mahu melupakan segala kenangan manis yang tiba-tiba menjelma. Bibirku tersenyum lagi. Memang bibir kata tak mahu jumpa, tapi hati meronta-ronta sebenarnya. Apa benarkah dia rindukan aku? Apa benarkah dia mahu anak seramai 11 orang? Apa benarkah dia mahu aku memasak untuknya setiap hari? Wah! Rasa macam ada pari-pari terbang di depan mataku dan menghadiahkan sebuah belon berbentuk hati! Ditembak dengan peluru berpandu dan akhirnya pecah berderai-derai!

Aku semakin mengantuk! Mataku lantas aku tutup perlahan-lahan.

Bunyi bip SMS kedengaran. Aku gapai kembali telefonku. Apa lagi yang dia mahukan? Arghh!

Aku buka peti pesanan masuk.

Mata terjojol lagi! I love you! Sweet dream, ling!

Erk! Pantas aku lelapkan mata. Terus aku offkan telefon! Aku bagai orang gila. Sekejap aku pusing ke kanan dan kemudian sekejap aku pusing ke kiri. Kemudian aku terlentang memandang siling dan beberapa minit itu aku meniarap pula. Dari mata yang sudah terlelap, kini terbuntang besar. Kini aku mengiring kembali ke kanan. Mata terkelip-kelip lagi. Aku rasa dahiku. Ya, panas! Rasa nak demam! Betul-betul aku demam!

Kenapa dengan aku kala ini? Kata-kata lelaki itu kembali mengusik jiwa. Kembali meledak-ledak dalam benakku, ‘Impian saya ialah, awak akan teman saya makan setiap hari! Masak untuk saya sedap-sedap. Selalu buat saya tersenyum macam sekarang ni dan teman saya setiap detik dan waktu! Awak dan saya. Hanya kita berdua. Dan kita berdua akan duduk di dalam sebuah rumah mewah dengan ada anak-anak bersama! 11 orang. Mesti comel kan?’

Dan ketika kami iaitu aku dan Fatin sampai ke rumah, aku ceritakan hasrat hati lelaki itu kepada Fatin. Fatin ternganga lagi dan ketawa berdekah-dekah seperti dia melihat siri kartun spongebob.

“Dia tu dah angau dekat kak long!”
***

“Ibu! Ibu! Kak long demamlah.” Jerit Fatin selepas dia datang mengetuk pintu dan memeriksa aku yang menggigil-gigil kesejukan. Kata Fatin tadi, badanku panas ya rabbi? Panas ya rabbi? Apa maksudnya? Ahh, aku tak boleh bangun. Rasa macam pitam. Rasa gelap dunia.

Mata rasa semakin mengecil. Kepalaku sakit berdenyut-denyut. Aku hanya mendengar suara ibu dan Fatin yang bising di dalam bilik. Air batulah. Daun bunga raya tuamkan ke badankulah, hantar hospitallah. Hantar kliniklah. Ibu tanya aku makan apalah, apa aku buat malam tadilah. Segala macam mereka berbincang tetapi mataku hanya terbuka sedikit sahaja. Hanya mampu menggerakkan tubuhku dan hidungku kembang kempis menahan sakit kepala dan tubuh terus menggigil-gigil. Aku ini panas dan sejuk sekalikah?

Akhirnya aku melihat Fatin mengambil telefon bimbitku dan ketawa macam tak ingat dunia sambil ibu memarahinya supaya segera menelefon ambulans. Apakah aku dikategorikan sebagai seorang yang harus dibawa dengan ambulans? Teruk sangatkah demam aku ini? Ibu mengelap dahiku dengan air daun bunga raya. Tubuhku juga dilap sedikit demi sedikit dengan air berkenaan. Mata sudah tidak bernyawa! Mulutnya membebel-bebel suruh Fatin buat itu dan ini. Tetapi sesekali Fatin masih ketawa mengekek-ngegek. Nasib baik aku tidak larat bangun. Jika tidak, habislah Fatin aku hempuk dia dengan helmet atau beg galasku itu.

“Epal sebiji atas meja ni siapa punya?” tanya ibu. Bau epal berkenaan memang mudah untuk ibu tahu. Terdengar ibu meletakkan kembali epal berkenaan di atas meja.

“Pakwe kak long bagilah bu! Jangan ambil. Nanti sekejap lagi dia datanglah sini!”

Haih, tak ada hujan ribut. Tak ada angin taufan dan tanpa ibu tahu, kak long dah ada pakwe. Sampai demam-demam panas ni! Yaya, Yaya! Panas ni!” ibu merasa lagi dahiku dan leherku. Nampak dia risau sekali. Tapi mataku langsung tidak boleh dibuka.

“Demam cintalah bu!” Fatin mengekek lagi ketawa.

Aku pasrah. Katalah apa sahaja. Buatlah apa sahaja, asalkan aku sihat dan boleh kembali bekerja. Nanti kau, Fatin! Kak long tenyeh-tenyeh mulut nanti dengan cili! Cis!

Beberapa minit kemudian, suasana kembali kelam kabut. Suhuku makin meninggi. Kepalaku rasa diangkat dengan perlahan. Fatin sedang menyarungkan tudung dan memakaikan aku baju sejuk. Kepalaku lagi bertambah berat dan sungguh padat! Badanku kembali menggigil dahsyat! Fatin tiba-tiba menangis. Katanya bibirku biru. Katanya ada air mata mengalir-ngalir dari mataku. Apa boleh aku buat sekarang ini melainkan mendengar Fatin menjadi gelabah mak nenek dan tak tentu arah ke sana dan ke sini.

Ibu – aku dengar berdoa bermacam-macam ayat keluar dari bibirnya. Mengusap-ngusap dahiku dan mencium-cium pipiku.

Apa yang ibu boleh buat kala ini dengan dia juga yang tidak nampak apa yang berlaku kepadaku. Aku mengeluh. Kenapa saat ini aku boleh sakit sebegini? Kasihan ibu dan Fatin. Aku tidak mahu menyusahkan ibu dan Fatin. Juga tidak mahu ibu bersedih hati. Ibu mententeramkan Fatin. Kini, telingaku sahaja berfungi mendengar setiap arahan Fatin dan ibu.

Satu suara lelaki yang cukup aku kenali akhirnya kedengaran. “Yaya demam?”

Entah apa berlaku aku tidak pasti. Suara Fatin kedengaran lagi, “Demam panas sangat-sangat!”

“Makcik, saya angkat anak makcik ni ya?”

Aku mahu buka mataku. Oh, tidak! Jangan angkat aku! Jangan angkat! Aku berat! Aku malu diangkat dia! Lagi-lagi lelaki yang selalu mengaku gilakan aku! Oh, tidak!

Arahan lelaki itu terus kedengaran, “Cepat semua! Makcik dan Fatin ikut saya sekali!”

Saat itu, aku cuma terasa tubuhku melayang-layang pergi. Di bawa turun dengan dikendong menuruni tangga dan akhirnya aku didudukkan selesa. Kepalaku di betulkan. Ibu dan Fatin mengekori dari belakang. Ya, aku separuh sedar saat ini.

“Ya Allah, Yaya! Awak panas ni. Demam awak teruk ni! Kenapa jadi macam ni, Yaya?” dahiku terasa disentuh-sentuh.

Suara Fatin dan ibu di dalam kereta juga kedengaran. Fatin yang melebih-lebih menangis dan aku tahu ibu paling tabah saat ini. Ibu diam. Adakah aku sedang dibawa dengan ambulans ke hospital? Aku tidak pasti.

Tetapi makin lama terasa aku dibawa pergi ke hujung dunia. Wajah arwah abah menghiasi. Dan tubuhku kini lantas dikendong segera masuk ke dalam hospital. Terasa tubuh aku diangkat dengan penuh cemas dan suaranya mengarah itu dan ini kepada petugas hospital. Zaman kecil dahulu, ketika aku demam panas, arwah abahlah yang mendukung aku membawa aku ke hospital. Tetapi kini, tiada arwah abah yang akan menemani aku lagi di sisi katil hospital. Sebak, terasa ada air mata mengalir-ngalir dari mataku yang tertutup rapat.

Aku cuba bukakan mataku, tidak juga boleh! Dan akhirnya terasa ada seseorang menggenggam jemariku, dahiku diusap-usap perlahan dan air mataku dilap-lapkan penuh perasaan sebelum aku dibawa cemas dengan sebuah katil.

“Yaya, saya tunggu awak!” ucapnya dan sungguh-sungguh buat aku pengsan dalam erti kata sebenar. Hatiku kala ini benar-benar telah dicuri seseorang. Dalam keadaan panas dan menggigil maka aku terus terang sahaja ya, yang aku turut jatuh cinta dengan usikan-usikan nakal lelaki itu. Dia, Izz Amir dan dia lelaki di hatiku kini. Wah, Cik Yaya sudah mengaku. Berjiwang-jiwang lagi! Konon malu, tapi mahu!

Iyalah kan, kalau dia kata aku ini bulan maka semestinya dia adalah malamnya. Jika aku matahari maka dialah siangnya dan jika aku adalah bintangnya sudah semestinyalah dia menjadi ruang angkasa yang menemani kerlipan bercahaya itu!

Wah, Yaya tiba-tiba rasa mahu gelak guling-guling sahaja! Aku pun sudah berjiwang-jiwang. Fasa cinta melanda, dan degup jantung waktu ini terus-menerus hura hara !

Korang jangan senyum-senyum ya ! Haip! Jangan gelakkan Yaya!

Kalaulah betul mr pai epal itu kelak jadi boypren Yaya kan? Adakah gempa bumi melanda Malaysia? Adakah taufan berserta hujan batu mengiringi? Atau langit menurunkan bunga ros di merata tempat? Melampaunya angan-angan kau, Yaya!

***
Bersambung lagi daaaaaa...sambil korang punya muka senyum sumbing-sumbing! Muka blushing-blushing! Ngeeee.

9 ulasan:

  1. puan mardihah...
    memang sy sengeh2 bc MPE 10 ni...tapikan...sy pasti sengeh lagi lebar bila puan mardihah bermurah hati nak keluarkan entri cah, fifi dan uncle adib (yg hensem. hihi

    BalasPadam
  2. Ahkak RSL6/12/11 10:25

    Ada tawa... ada sendu dan air mata... hahaha... emosinyer akak!! Tapi kali ni, akak tak blushing... :P

    BalasPadam
  3. arasnieryie@19956/12/11 14:02

    hohohoooo,de org angau lar!..

    BalasPadam
  4. Green, InsyaAllah, nanti saya publishkan ya. Jangan sedih-sedih. hehehe. Eh, saya memang murah hati. :)

    BalasPadam
  5. Ahkak RSL,

    Ceh! tak apa tak blushing! Sebab dah selalu blushing dan hentak-hentak kaki suka!

    BalasPadam
  6. arasnieryie1995,

    berdua dah angau! hehehe

    BalasPadam
  7. Ahkak RSL7/12/11 15:13

    Ala Dihah... abes satu alam tau akak suka hentak2 kaki.. hahaha... sebaik dah punya 'Mr Pai Epal' sendirik. Kalo MPE Dihah tengok akak, mau muntah hijo dia.. kah kah kah...

    BalasPadam
  8. Alamak! Ehh, ramai tahu dah ke? Hahahaha.taklahh..akak hentak kaki sebab suka baca MPE saya ni.Terbayangkan ahkak rsl atas kerusi depan pc tersengih, mcm tu lah rasanya.hehe.jgn marah ya ahkak! I gurau jeee..:)

    BalasPadam
  9. Tanpa Nama5/3/12 00:38

    salam..sampai demam panas di Yaya akibat pancaran sinar cinta si mr pai epal.. soooo sweet!

    Wassalam.
    MyHoney

    BalasPadam