Pages

14 Mei 2007

SUMOLAH........

Gambar ini terpaksa dikaburkan atas sebab-sebab tertentu (18sx)

Sumolah...
Karya terbaru seorang sutradara yang pernah memenangi pengarah terbaik dalam beberapa anugerah..
Saya bukak TV..Wayang Ria di Astro (ini bukan iklan)..
Saya tengok sekejap-kejap..beralih-alih ke rancangan lain....tetapi jenguk-jenguk kembali
Alamak...malunya saya....
Malu kenapa?
Saya sempat menemuramah beberapa karyawan seni selepas preview filem tersebut
*saya ~ boleh jadi..kamu, dia, aku, kau,mereka dan semua
* saya ~ mewakili semua golongan pencinta perpaduan...

Saya laporkan untuk anda semua...
*pembudayaan sesuatu filem dan estetika akan lebih bernilai
jika mutu, moral dan perhubungan di antara Allah diletakkan..saya kritik filem ini*
~ qudwah_mardihah*

*saya teruja nak lihat filem ini...macam best aje tengok perut-perut
mereka..hakak suka..lain dari yang lain..auww!!*~mama asmara

*hmm..saya nak tengok lagi 10 kali lah ...mesti lagi meletup...tapi....~Saudara Sepi

* Karya yang bermutu......nilai hubungan antara negara diwujudkan...~ AJK Penapis

* Kalau dalam filem..tak bukak perut, tak nampak betis..tak nampak pusat..tak nampak tu semua..filem tak laku ke?....tapi mereka benar-benar berjaya membuka semuanya..tabik spring..lepas ni I tak nak rempit lagi...nak sumo pulaklah!!~mat rempit 2326


3 ulasan:

  1. hehe..sumolah!! best la blog akak..tapi akak x berapa terkenal..ok lah..agak menarik cerita tentang tepung dan sumo..

    ps: dalam bahasa n.9 sumolah bermaksud ( semualah )

    maknanya..semualah mengarut.\
    semualah maksiat\
    semualah memerut baca : menunjuk perut )

    Semualah boleh..malaysia boleh..paklah boleh..BLAH!!
    TAKBIR!!

    p/s2: hati2 baca blog faisal tehrani..dia syiee tu kak..ana just ingatkan jer
    azmi
    (alfuruq@yahoo.com)

    BalasPadam
  2. Hadis Riwayat At-Thabrani:

    Pada akhir zaman, umatku berpecah menjadi tiga golongan. Satu golongan menyembah Allah dengan ikhlas, satu golongan menyembah Allah dengan ria' dan satu golongan beribadat kepada Allah dengan tujuan mencari makan dari manusia.
    Manakala Allah mengumpulkan mereka di Hari Kiamat, Allah bertanya kepada orang yang hanya mencari makan, ''Apakah tujuanmu beribadat kepadaKu?' Maka dia menjawab, "Dengan kemuliaan dan ketinggianMu aku beribadat dengan tujuan mencari makan dari manusia. "Allah berfirman, "Tiada memberi manfaat apa yang telah kumpulkan." Dia lalu dibawa ke Neraka.

    Kemudian Allah bertanya kepada orang yang beribadat kerana ria'. "Dengan kemuliaan dan ketinggianKu, apakah tujuanmu beribadat kepadaKu?" Dia menjawab, "Dengan kemuliaan dan ketinggianMu, aku beribadat kerana ria'. Allah berfirman, "Tiada satupun yang sampai kepadaKu." Maka orang itu dicampakkan ke dalam Neraka.

    Kemudian Allah bertanya kepada orang yang beribadat dengan ikhlas. Dia menjawab, "Dengan kemuliaan dan ketinggianMu, Engkau lebih tahu apa yang aku kehendaki. Aku menghendaki zikir kepadaMu dan mengharap redhaMu." Allah berfirman, "Benar hambaku. "Dia pun dihantar ke Syurga."

    Terima kasih dengan komentar yang mengujakan diri untuk membalasnya..

    adik,

    Blog akak baru dibina, dengan bertujuan membina diri, muhasabah diri juga mendapat kritikan dalam bidang penulisan yang masih berjalan-jalan dalam naluri.
    Satu hari nanti akak akan terkenal..bagaimana...??biarlah mengambil masa dan jalan penuh derita...

    Sumolah membina kritikan dalam diri kita yang semakin ketandusan drama/filem/teater berbentuk islam..(malaysia amnya)
    Suka saya nyatakan kepada kumbangapi, membaca habis Bila Tuhan Berbicara...Karya FT..Kalau adik sudah membicarakan untuk hati-hati membaca blog FT..itu satu propaganda untuk menjatuhkan islam sesama kita.Saya bebas untuk membaca mana-mana blog..saya bebas untuk menentukan hak saya sebagai penulis blog dan pembaca blog...dan kumbangapi juga bebas untuk memilih mana-mana kesukaan saudara.Saya tidak menghalang, bahkan saya adalah pencinta kedamaian...pencinta KEDAMAIAN dan PERPADUAN..

    ‘Ali Tantawi pernah berkata: “Mijoriti kaum muslimin hari ini, disebabkan kecuaian mereka dengan kewajipan-kewajipan agama ini, maka mereka berada di belakang umat-umat yang lain, mereka menjadi hujah untuk musuh-musuh Islam (menghina Islam-pent). Sehingga Jamal al-Din al-Afghani, atau Muhammad ‘Abduh menyebut perkataan yang hebat: “Islam itu terlindung oleh penganutnya”.( ‘Ali Tantawi, Mauqifuna min al-Hadarat al-Gharbiyyat, m.s. 45, Jeddah: Dar al-Manarah (1986))

    Malaysia memang boleh...segalanya boleh.....tapi mengarut-ngarut..Bagi saya banyak yang mengarut...bocor sana-sini.!!
    Kata adik saya si kembar :mencirap sahaja!..nah buktikan kebolehan semua..jangan sampai mencirap sahaja..!!
    kata orang melaka..orang negeri lain saya tidak tahu..
    (mencirap~ maknanya boleh diberitahu?) saya tidak mencarut.!

    Terima kasih adik kumbangapi.

    Assalammualaikum w.b.t

    BalasPadam
  3. kumbangapi,

    datang dari mana kenyataan tentang FT tu?

    BalasPadam