Pages

06 Jun 2007

~Kenangan Terindah~



Di dalam hati manusia ada kekusutan dan tidak akan terurai kecuali menerima kehendak Allah swt.

Di dalam hati manusia ada keganasan dan tidak akan hilang kecuali berjinak dengan dengan Allah swt.

Di dalam hati manusia ada kesedihan dan tidak akan hilang kecuali seronok mengenali Allah swt.

Di dalam hati manusia ada kegelisahan dan tidak akan tenang damai kecuali berlindung, bertemu dan berjumpa denganNya.

Di dalam hati manusia ada penyesalan dan tidak akan padam kecuali redha dengan suruhan dan laranganNya serta qadha dan qadarNya serta kesenantiasaan sabar sehingga menemuiNya.

Di dalam hati manusia ada hajat dan tidak akan terbendung kecuali kecintaan kepadaNya dan bermohon kepadaNya.

Kesentiasaan berzikir kepadaNya adalah keikhlasan sebenar kepadaNya. . . . . . Andai dunia dan isinya diberikan kepada manusia masih tidak lagi dapat membendung hajat hati si hamba itu.

~Kita berhubung dengan segala macam jenis teknologi, nokia, samsung, motorola, 3G, macam2 lagi...
~Kita upgrade jenis handset..kejap-kejap tukar yang merah, lepas tu hijau, biru..tetapi kita lupa "upgrade" diri...Allhuakbar..hibakan diri...makin kerdil jiwa ini..tersentap-sentap seketika..renunglah kebajikan diri, renunglah khilaf diri..yang selalu lupa dan leka...
~Nokia 3310 satu kenangan terindah....bertahannya ia...seolah bertahannya hati dengan hubungan ukhwah...persahabatan, jalinan...segalanya termetrai di sini. Semoga hati setahan, selasak 3310…..walau jatuh…Walau tercampak di bumi lain, masih segar sama..ia masih utuh…semoga hati kita sama seperti dahulu…itu doa saya untuk kalian..

Rasulullah saw telah bersabda: "Betapa aku telah melihat cinta dunia telah banyak mengelabui kebanyakan manusia, sampai seakan-akan mati hanya ditetapkan bagi orang-orang selain mereka dan seakan-akan kebenaran di dunia ini menjadi kewajiban orang lain dan sampai seakan-akan berita kematian yang mereka dengar mengenai orang-orang sebelum mereka seperti berita perginya seorang musafir yang akan kembali lagi; Mereka makan harta warisan mereka seakan-akan mereka hidup kekal, mereka telah lupa terhadap nasihat yang ada di dalam Kitab ALLAH, mempercayai kejahatan yang merupakan akibat dari kebobrokannya, tidak takut pada turunnya malapetaka dan tidak gentar pada setiap tragedi; Kerana itu, gembiralah orang yang menyibukkan diri dengan rasa lebih takut kepada ALLAH Azza Wa Jalla daripada kepada manusia'

Tiada ulasan:

Catat Ulasan