Pages

24 April 2007

Mungkinkah anda perasan...?


Kemarahan dia sebenarnya meluap-luap. Marah teramat sangat. Ingin sahaja mulutnya menyuarakan nasihat dan teguran. Kain gadis cina itu cukup singkat. Marahnya kerana lelaki di sebelah sekejap-kejap memandang. Sekejap kejap terteleng-teleng. Mamat ni, aku cepuk kang……baru dia tahu…Si amoi ni pulak...pakailah sopan-sopan sikit..
Tapi, sekadar hati yang berkata-kata. Marah lagi…sebab paha cina molek tersebut menjadi bahan taruhan di depan semua khalayak ramai. Ada mata yang masih tidak selesa
Dia makin marah.
Masuk pula dua tiga orang gadis.Mengekeh-ngekeh ketawa. Pembacaannya terbatas sekejap. Dia sudahlah segan bercampur malu-malu alah pada lelaki “keranjang” di sebelah.
Amoi cina masih kekal berdiri. Si lelaki mempamer mata yang membutang.
Gelak-gelak mereka ala “Pontianak Harum Sundal Malam”…….apa kena agaknya..apa yang menarik ye?
Pakaian ala-ala gothic…stokin belang macam nyamuk..hitam putih..erm, dia meneliti sekejap-kejap. Budak-budak sekarang…
Baju sendat macam sarung nangka. Ada warna oren dan ada warna kuning….muka mereka?….hitam ada putih ada…ohh celak agaknya….dia diam sekejap. Kenapa adik-adik zaman sekarang sebegini ? Mak ayah mereka tidak tahu ke dengan pakaian mereka yang serba kekurangan ini?
Dia belek-belek buku. Baca-baca buku……..fikiran sebenarnya terluap-luap!! Lelaki sebelah kejap-kejap sengih pada amoi seksi. Matanya kuyu ala-ala hero hidustan…….Huh……….
Dia bangun. Destinasi sampai. Dan geramnya pada lelaki tersebut…………cepuk..!!!

1 ulasan:

  1. Tanpa Nama24/4/07 18:47

    qudwah_mardihah,

    saya memang perasan..
    gerabak perjalanan manusia memang sebegini...

    sahabiah

    BalasPadam