Pages

03 April 2007

Secebis Hati

Istighfar - opick

Laa ilahaa'illa anta Ya hayyu ya qoyyum
Subhanallah wabihamdihi
Subhanallah hiladzim
Kubuka jendela pagi di udara yang letih
Deru geram nyanyian jaman
Bersama berjuta wajah kuarungi mimpi hari
Halalkan segala cara untuk hidup ini
Nafsu jiwa yang membuncah
Menutupi mata hati
Seperti terlupa bahwa nafaskan terhenti
Astaghfirullah,astaghfirullah,astaghfirullah, aladzim 2x Kubuka jendela pagi dan dosapun menghampiri
Suara jerit hati kuingkari
La ilaha illa anta ya Subhanaka inni kuntu Minallahdholimin

iLa ilaha illa anta ya Subhanaka inni kuntu Minallahdholimin


Secebis hati saya berkata-kata dengan lagu indah ini...cukup mendamaikan sekali..Saya jarang-jarang dengar lagu-lagu nasyid sekarang..apatah lagi dengan liriknya ala-ala cinta. Saya bosan dengan nasyid cintan cintun ini. Menepati citarasa saya sekadar Raihan, Hijjaz dan, Erm,,nyanyian Ustaz Akil Hayy boleh tahan sedap juga....vokalnya mantap dan memang berpatutan memilikinya. Saya gemarkan lagu-lagu winter sonata - instrumentalnya dan zikir-zikir..koleksi-koleksi zikir dan nasyid ada dalam PC dan lap top kesayangan. Wajarnya, sebab lagu-lagu yang menyentuh perasaan membuatkan minda saya berfungsi dengan lebih baik untuk menulis. Bagi saya, menulis dan membaca sebenarnya menajamkan minda dan membuatkan kita untuk berfikir secara lebih kritis lagi. Menulis dan membaca akan membuatkan kita jadi lebih tenang dan selesa... Fikiran lebih terbuka dan kita akan senang membuat hujah. Logiknya, dengan surah pertama yang Allah turunkan "Iqra ...= bacalah.... Selamat Membaca...................Jadi..ayuh..kita baca!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan