Pages

24 Oktober 2011

'Miss MJ Ungu', Skuter Cik Yaya



Jika Mr Pai Epal dengan Volkswagen beetlenya, kini saya memperkenalkan watak kedua ‘Miss MJ Ungu’ iaitu skuter comel cik Yaya dalam e-novel ‘Mr Pai Epal’. Terus terang saya katakan, setiap watak-watak seperti kereta, skuter, rumah, bahagian dalam Pai Epal Café akan turut saya terjemahkan untuk projek e-novel di dalam blog ini. Pembaca pasti mahu tahu bagaimana bentuknya skuter comel cik Yaya bukan? Skuter ini adalah pemberian arwah ayah Yaya yang disayanginya. Skuter berwarna merah jambu dan ungu - Lence Charming 50 - juga saya berikan gelaran untuknya iaitu - ‘Miss MJ Ungu’. Eceh!

Satu hari kelak, saya akan hasilkan pula manuskrip ‘Miss MJ Ungu’! Yeah! Wah! Berblink-blink pula idea datang!

Bab 5 akan menjengah minggu ini. Saya seperti biasalah, tak menyabo-nyabo kan? Hwa Hwa Hwa.. Mari baca sedikit sedutan cik Yaya dengan Miss Mj Ungunya di bawah!

Bab 5.


Aku bawa skuterku dengan perlahan. Angin menyerbu-nyerbu melanggar tubuh badanku. Skuterku ‘Miss MJ Ungu’, tayarnya sedang berputar tanpa perasaan. Skuterku bagaikan tidak bertenaga dan mulutku terherot kiri dan kanan membebel menyalahkan diri sendiri. Rasa mahu sahaja aku menampar pipi ini atas episod yang sungguh memalukan seluruh hidupku. Sungguh aku marah benar dengan Mr Pai Epal itu! Sudahlah berlagak kemudian menggertak aku. Hei, siapakah kau yang mahu membuli Yaya haaa? Hidungku kembang kempis lagi. Hati ini juga telah menjerit berkali-kali sebanyak lapan puluh juta kali.

+‘Yaya, kau memang sengal!’,
+‘Yaya, cubalah bertenang sedikit. Jangan kelam kabut! Sudahlah tersembur air tepat wajahnya, ah, malunya!,
+‘Ah- adakah mulut aku berbau busuk dan hamis! Tidak!Tidak!’
+‘Yaya, kau memang selalu memalukan diri sendiri tanpa memikirkan apa-apa mengenai maruah sendiri!’


p/s: Salam comel-comel semua. ^___^

2 ulasan:

  1. sweet2..sesuai sgt..

    untuk kita

    http://wanila84.blogspot.com/2011/10/nota-buat-isteri-1-10.html

    BalasPadam
  2. memang sweet gitu! heheh

    BalasPadam