Pages

10 Januari 2012

Blog!

Ehem-ehem!

Sempena tahun 2012, saya mahu menjiwangkan diri selaras dengan tema manuskrip yang akan terus berdetussss...Dush! Dush! Kebabommmm!...(sila lihat alam sekeliling) bunga api tajaan 'gomen' berlawanan menghiasi angkasa raya! Lampu lip lap lip lap pun terbuka dengan sendirinya! Mata terkebil-kebil rasa! Ceh!

Hari ni, rasa macam berat kepala, sebab fikir bilalah nak siap Yang Terindah kan? Hehe. Okey, jom saya cerita serba sikit mengenai blog ini kepada semua. Dulu tagline blog ini ialah '1000 Dinar!' Kemudian bertukar ke 'Raikan Cinta!' Corak blog/background sesebuah blog sebenarnya bergantung juga kepada kreatif dan sedap mata empunya blog memandang. Ada orang suka yang begini, ada juga suka yang begitu. Kan? Eh, dulu blog ini warna latarnya hitam! Ada blog 3 sidebar, kemudian blog 2 sidebar. Saya pernah mencuba sekali dengan 3 sidebar. Kini rasa senang dengan 2 sidebar sahaja.

Pemilihan blog yang berlatarkan putih lebih 'mesra alam' bagi saya. Saya sukakan latar putih dan tulisan hitam juga saya sesuaikan untuk blog ini. Saya memang tidak mahu beratkan blog, jadinya kebanyakan gambar saya upload dari flickr!

Ringkas dan sedap mata memandang. Itu sahaja pilihan saya. Header-header di bawah hanya untuk menjamu mata pembaca semua. Omputih kata, sharing is caring! Ceh!




Header di atas yang saya rasa tidak mahu dibuat sebagai header blog ini! Header yang dipadankan dengan gambar ketika kami berdua berjalan-jalan di Karambunai. Ceh! Sekejap saja saya letak di blog ni. Mengimbau nostalgialah katakan!



Header zaman saya dan encik abang kahwin-kahwin! Hahahaha. Itulah encik abang tersayang saya! Lee Min Ho saya! Eceh! Pun saya yang buat kunun-kunun mengenang kenangan terindah ketika majlis akad nikah. Ngeee.


Header comel lagi ayu dari Kak Emila Yusof. Dengan menggunakan tagline, 'Menulis itu cinta!' Saya tempah khas dari kak emila dan ternyata cukup memuaskan hati saya! Serius suka!


Header diatas buatan saya sendiri! mardihah.blogspot.com. Saya suka serba ringkas sebegini! Tak serabutkan kepala pembaca yang kerut-kerut dahinya untuk yang baru menjeling blog saya ni. Hari ini blog sudah ke 50k! Baru saya sedar bahawa berblog dengan e-novel, menjerumuskan diri ke e-novel ini telah membawa saya mengenali ramai pembaca dan penulis muda yang hebat dari saya!

Terima kasih semua yang menjejaki mardihah.blogspot.com. Saya berjanji, akan terus menulis yang lebih 'umpph..lebih manis isinya dan lebih memberi sesuatu! Namun saya berkali-kali pohon maaf andai ada yang tak menepati selera di antara kalian semua.

Fighting!

^___^

1 ulasan:

  1. kreatif dan rajin....

    menda ni la yang paling saya malas...heheheh

    BalasPadam