Pages

10 Oktober 2011

Jauh di sudut hati.





Alhamdulillah, segala puji bagi Allah swt.

Terima kasih teman-teman yang sudi berkongsi rasa, yang sudi menjadi sebahagian
diri di kala susah dan senang. Yang sudi membaca blog sederhana ini dan paling saya terharu yang menghulurkan sokongan dan bantuan kepada saya, “Ouch, touching-touching!”

Semoga Allah swt yang membalas setiap kebaikan kalian semua. Saya mendoakan kalian : sahabat dan teman-teman juga tenang dengan setiap yang Allah uji. Jangan emosi macam saya, kadang-kadang malu pula. Bila membaca kembali entry "Ude", alamak : rasa nak delete semula entry berkenaan. Tapi ia kenangan bukan? Kenangan untuk kami semua sekeluarga. Ujian ini membuatkan kita akan rasa apa itu menghargai, persahabatan, kasih sayang ibu dan ayah, kasih sayang antara ikatan adik beradik dan kemudian bertawakal kepada Ilahi.

Kami bawa ude ke Hospital Putra Specialist akhirnya. Alhamdulillah, beransur sihat dan sekarang ude sedang berehat-rehat di rumah. Mak ayah tak perlu risau-risau lagi ya! ^____^ Doc beri suntikan beberapa kali kemudian CT Scan semula dan cyst akhirnya mengecil. Subhanallah, betul-betul rasa ajaib. Sebab dulu di HUKM saya tengok sendiri cyst ude. Kata doc berkenaan tak perlu operation dan dia berikan ubat hormon, suntikan berhentikan pendarahan dan beberapa ubat lain. Ude berehat selama 2 hari di hospital dan nampak sihat sudah dia. Saya tak mahu bercerita panjang mengenai doc yang mengubat ude selama dua minggu sebelum ini. Yang pasti, banyak saya belajar untuk dugaan 'kecil' ini. Semoga ude sihat-sihat! Kembali ke sekolah dan bertemu rakan sekolah kembali! Bertemu buku dan peperiksaan dengan tenang.

Seorang teman blogger, kawan lah juga ya : Tuan Haris Hauzah memberikan saya beberapa ayat al-quran yang boleh dijadikan sedikit bacaan kepada mereka yang alami pendarahan, cyst, fibroid dll.

Kita mencuba dan bertawakal. Usaha berjumpa doktor juga perlu di samping kita dekat dengan Al-Quran, InsyaAllah.

Okey semua, saya dah tak tahu mahu mengarang apa. Buntu sekejap rasa saya selepas beberapa minggu ini ulang-alik dari rumah ke KL. Tapi bila jemari duduk sahaja di papan keyboard ni, tak mahu pula dia berhenti ya! Hiks

Terima kasih suami. Banyak membantu, banyak hulurkan bantuan semualah : kewangan, kaki sebab bawa kereta ke sana dan ke mari sampai tertidur-tidur lama! Sampai demam-demam selsema. Sob sob…. Semoga Allah swt menjadikan dugaan ini satu ujian untuk kita saling dekat, untuk kita saling mengenali lagi. Untuk kita lebih tabah mengharungi cabaran sebagai suami isteri. Terima kasih untuk sentiasa tabah dengan karenah isterimu yang nakal ini. Saya tahu, saya bukan manusia istimewa untuk sempurna segalanya sebagai seorang isteri. Tetapi apabila mata redup itu sentiasa tabah dan memahami juga sentiasa memberikan nasihat, saya terkesima selalu! Saya lantas terus menganyam cinta jauh ke sudut hati ini. Terima kasih..terima kasih..terima kasih..

3 ulasan:

  1. Alhamdulillah. Semoga Ude terus sihat dan gembira.

    BalasPadam
  2. Terima kasih ain. sudi menjejaki blog ini. terima kasih komen-komen ya. hehe ^___^

    BalasPadam
  3. Terima kasih ain. sudi menjejaki blog ini. terima kasih komen-komen ya. hehe ^___^

    BalasPadam